کتاب ویکنت دو نیم شده

Il visconte dimezzato
کد کتاب : 83382
مترجم :
شابک : 978-6222044268
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ویکنت دو نیم شده
Il visconte dimezzato
کد کتاب : 11338
مترجم :
شابک : 9789643621100
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ویکنت دو نیم شده اثر ایتالو کالوینو

در جنگی با ترکها ، ویکنت مداردو از ترابلا توسط در مسیر یک توپ قرار می گیرد توپ به او اصابت می کند و ویکنت دو نیم می شود. او به انسان تبدیل می شود. نیمی خیر و نیمی شر . نیمه ی شر او پیدا می شود و توسط پزشکان درمان می شود و با یک چشم و یک س.راخ بینی مجزا به املاک فئودالی خود برمی گردد اما این نیمه زندگی شیطانی ای را در پیش می گیرد و به هر چیز می رسد آن را به دو نیم تقسیم می کند. در این بین گروهی از راهبان نیم خیر او را در میان تلی از اجساد پیدا می کنند به زودی نیمه ی دیگر فضیلت مند او در ترابلا ظاهر می شود. حالا دو تا ویکنت در این شهر وجود دارد. نیمه ی شر در قصر زندگی می کند و نیمه ی خیر در مزرعه. نیمه ی شر درد به بار می آورد و نیمه ی خیر نیکی. سپس این دو نیمه برای به دست آوردن عشق یک زن به رقیب یکدیگر تبدیل می شوند و ...

کتاب ویکنت دو نیم شده


ویژگی های کتاب ویکنت دو نیم شده

نخستین مجلد از سه گانه نیاکان ما

ایتالو کالوینو
ایتالو کالوینو (به ایتالیایی: Italo Calvino) (زاده ی ۱۵ اکتبر ۱۹۲۳ - درگذشته ی ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵) نویسنده ی رمان و داستان کوتاه ایتالیایی است. وی سبک ادبی خاص خود را داشت که می توان آن را سوررئال یا پست مدرن توصیف کرد. سه گانه ی «نیاکان ما» (شامل شوالیه ناموجود، ویکنت شقه شده و بارون درخت نشین) و شهرهای نامرئی و شش یادداشت برای هزاره ی بعدی از تحسین شده ترین آثار او هستند. وی را یکی از مهم ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم می دانند.
قسمت هایی از کتاب ویکنت دو نیم شده (لذت متن)
کاش می شد هر چیز کاملی را به این شکل دو نیم کرد. کاش هرکسی می توانست از این قالب تنگ و بیهوده اش بیرون بیاید. وقتی کامل بودم، همه چیز برایم طبیعی، درهم و برهم و احمقانه بود، مثل هوا، گمان می کردم همه چیز را می بینم، ولی جز پوسته سطحی آن، چیزی را نمی دیدم. اگر روزی نیمی از خودت شدی، که امیدوارم این طور بشود، چون بچه هستی، چیزهایی را درک خواهی کرد که فراتر از هوشمندی مغزهای کامل است. تو نیمی از خودت و دنیا را از دست خواهی داد، ولی نیمۀ دیگر هزاران بار ژرف نگرتر و ارزشمندتر خواهد شد. تو هم آرزو خواهی کرد همه چیز مثل خودت دو نیم و لت و پار باشد، چون زیبایی، خرد و عدالت فقط در چیزی وجود دارد که قطعه قطعه شده است....!

... مزیت دو نیم شدن این است که در هر فرد و هر شیء، آدم در می یابد درد ناقص بودن در آن فرد یا آن شیء چگونه چیزی است. وقتی کامل بودم این را درک نمی کردم. از میان دردها و رنج هایی که همه جا وجود داشت بی خیال می گذشتم بی آن که چیزی درک کنم یا در آن ها شریک شوم، دردها و رنج هایی که آدم کامل حتی تصورش را هم نمی تواند بکند. تنها من نیستم که دو نیم شده ام، تو و بقیۀ مردم هم در همین وضعیت قرار دارید. و حالا همبستگی ای در خودم احساس می کنم که وقتی کامل بودم به هیچ وجه درک نمی کردم. همبستگی ای که مرا با همۀ معلولیت ها و همۀ نارسایی های دنیا پیوند می دهد. اگر با من بیایی، تو هم یاد می گیری در غم و درد دیگران شریک شوی و با تسکین دادن آلام شان، ناراحتی های خودت را هم تسکین دهی...!