کتاب اسطوره های اسکاندیناوی

Norse Myths
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 11353
مترجم :
شابک : 978-9643053123
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره های اسکاندیناوی اثر ر ی پیج

در این کتاب، افسانه‌هایی دلپذیر، جذاب و گاهی ترسناک از خدایان و الهه‌ها، شخصیت‌های پهلوان و قهرمان، هیولاها و غولان از دوران‌های پیش از مسیحیت در منطقه‌ای به نام اسکاندیناوی، همچنان که در زمانی که مردم هنوز توانایی نگارش را نداشتند، به شکل شفاهی منتقل شده‌اند. این اساطیر و روایت‌ها که جزئی از میراث فرهنگی و تاریخی این منطقه هستند، بعدها به صورت کتبی ثبت شدند. در این کتاب، مهمترین داستان‌هایی که به صورت شعر یا نثر درباره شخصیت‌های اسطوره‌ای این سرزمین روایت شده‌اند، به تصویر کشیده شده‌اند.

این اسطوره‌ها و داستان‌ها از جنبه‌های مختلفی چون پیچیدگی، تنوع و گاهی تناقض‌ها برخوردار هستند. با این حال، از طریق این داستان‌ها ما می‌توانیم بفهمیم که مردمان این منطقه در گذشته چگونه نگرشی به موضوعاتی همچون آفرینش انسان، پدیده‌های طبیعی و پایان جهان داشته‌اند.

کتاب حاضر جزو مجموعه‌ای از کتب مرتبط با اسطوره‌های مختلف ملل می‌باشد. هر یک از کتاب‌های این مجموعه، به صورت جامع و مختصر داستان‌های مهم اسطوره‌ای یک ملت یا قوم خاص را شامل می‌شود که مطالعه آنها بسیار جذاب و آموزنده است.

کتاب اسطوره های اسکاندیناوی

ر ی پیج
ریموند یان پیج (25 سپتامبر 1924 - 10 مارس 2012) مورخ انگلیسی در انگلستان ساکسون و عصر وایکینگ ها بود و یک روانشناس مشهور که در زمینه مطالعه رون های آنگلوساکسون تخصص داشت.پیج در سال 1924 در شفیلد متولد شد و در مدرسه پادشاه ادوارد هفتم تحصیل کرد. شرایط خانوادگی وی را ملزم به ترک مدرسه در سن 16 سالگی نمود. در سال 1942 او دوره ای را در رشته مهندسی مکانیک در کالج فنی روتهام گذراند و پس از آن برای یک کمیسیون در نیروی دریایی سلطنتی درخواست کرد. پس از جنگ، در هنگام ترخیص از نیروی دریایی، وی به عنوان ...
دسته بندی های کتاب اسطوره های اسکاندیناوی
قسمت هایی از کتاب اسطوره های اسکاندیناوی (لذت متن)
انش ما در این زمینه به سه منبع عمده وابسته است. منبع اوّل ادای شاعرانه، گروه سست پیوندی ازمتون است که از اشعار کوتاه یا متوسط تشکیل شده اند. متن اصلی این مجموعه دستنوشته ای موسوم به دستنوشته سلطنتی است و وجه تسمیه اش آن است که قرن ها به کتابخانه سلطنتی کپنهاگ تعلق داشته است. این دستنوشته در سال ۱۹۷۱ به دنبال توافق حکومت های دانمارک و ایسلند به زادگاهش بازگردانده شد. دستنوشته سلطنتی در نیمه دوم قرن سیزدهم، یعنی حدود سیصد سال پس از پذیرش مسیحیت در ایسلند بر پوست گاو نگاشته شده است. این متن مشتمل بر بیست و نه قطعه شعر است که یازده قطعه آن عناوین اسطوره شناختی دارد، و شانزده قطعه دیگر همراه با دو پاره شعر درباره قهرمانان مذکر و مونث ژرمنی باستان است. دستنوشته های دیگری نیز وجود دارند که حاوی اشعار محدودی با همین شکل و ماهیت اند؛ اشعار نقل شده در متون منثور نیز نشان دهنده وجود اشعار بیشتری است که از آنها چیزی بجز قطعات نقل شده بر جای نمانده است. در نتیجه اتکاء ما به نمونه ای تصادفی از ادبیات منظومی است که از مقدار واقعی آن اطلاعی نداریم، و همواره به هنگام نتیجه گیری از آنچه باقی مانده است باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم.