کتاب حماسه امام سجاد (علیه السلام)

Hamase Emam Sajad
مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) درباره ی مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجّاد(علیه السلام)
کد کتاب : 113675
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حماسه امام سجاد (علیه السلام) اثر آیت الله سید علی خامنه ای

این کتاب در سه بخش تنظیم گردیده است، بخش نخست که در کتاب با عنوان"به جای مقدمه" آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در کنگره‌ی جهانی امام رضا (علیه‌السلام) میباشد. ایشان در این سخنرانی که در سال 1365 ایراد گردیده به تبیین نظریه‌‌ی انسان 250 ساله پرداخته اند. بخش اصلی کتاب نیز به چهار گفتار از ایشان پیرامون مبارزات سیاسی و فرهنگی حضرت زین العابدین (علیه‌السلام) اختصاص یافته که این گفتارها در سال 1352 در جمع پرشور جوانان و نمازگزاران "مسجد کرامت" شهر مشهد مقدّس پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا بیان شده است. همچنین با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات معظّم له در موضوع زندگی امام سجّاد (علیه‌السلام)، مجموعه مصاحبه‌های مجلّه‌ی پاسدار اسلام با ایشان که در سال 1361 صورت گرفته و در شماره‌های 6 تا 12 آن نشریه منتشر گردیده بود نیز به همراه برخی اضافات و ارجاعات در بخش سوم کتاب آورده شده است.

کتاب حماسه امام سجاد (علیه السلام)

آیت الله سید علی خامنه ای
آیت الله سید علی حسینی خامنه (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۱۸، مشهد) معروف به سید علی خامنه‌ای، روحانی مسلمان، مجتهد، مرجع تقلید شیعی و امام جمعهٔ تهران و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. وی طبق اصول ۱۰۷ و ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. او رئیس بنیاد دائرةالمعارف اسلامی نیز می‌باشد.آیت اللهخامنه‌ای از ۴ سالگی در مکتب‌خانه شروع به تحصیل کرد. سپس به مدرسهٔ ابتدایی رفت و بعد از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوز...