کتاب آسیب شناسی اجتماعی

Social pathology(sociology of deviance)
جامعه شناسی انحرافات اجتماعی
کد کتاب : 113877
شابک : 978-9645305305
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب آسیب شناسی اجتماعی اثر رحمت الله صدیق سروستانی

آسیب شناسی عبارت است از مطالعه بنیان کارکردهای نابسامان در علوم پزشکی. به بیان دیگر مطالعه فرایندها و علل امراض است.

البته، همان طور که گاهی تشخیص دقیق مرض و تعیین فصل ممیز آن با تندرستی کاری است دشوار، به همان نحو هم جامعه شناسی که این اصطلاح را به کار گرفته و آسیب شناسی اجتماعی را عنوان کرده در معرض وضعیت بهنجار و مطلوب حیات اجتماعی وضعیتی که انحراف از آن آسیب تلقی می شود با دشواری هایی مواجه خواهد بود.

بنابراین، آسیب‌شناسی اجتماعی عبارت است از مطالعه نابسامانی و اختلال و عدم هماهنگی و تعادل در کارکردهای مربوط به کالبد حیات اجتماعی انسان ها. آشکار است که اصطلاح آسیب شناسی، از دیدگاهی کارکردی، از علوم زیست شناختی به عاریت گرفته شده است؛ اما در مباحث جامعه شناختی، هدف آسیب شناسی اجتماعی را با تسامح شناخت کج رفتاری، علل و عوامل، انواع و پیامدهای آن می دانند.

کتاب آسیب شناسی اجتماعی

رحمت الله صدیق سروستانی
رحمت‌الله صدیق سروستانی (۱۸ فروردین ۱۳۲۷ در سروستان - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ در تهران) جامعه‌شناس ایرانی و استاد فقید گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بود. پژوهش‌های او در حوزه آسیب‌شناسی اجتماعی، روش تحقیق، تربیت بدنی، نابرابری اجتماعی و جامعه‌شناسی صنعتی است. صدیق سروستانی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز و دوره دکتری را در دانشگاه اوهایوی ایالات متحده آمریکا گذرانده بود.
دسته بندی های کتاب آسیب شناسی اجتماعی