کتاب دیوان کامل فروغ فرخزاد

.Complete poetical works of Forugh Farrokhzad
کد کتاب : 113908
شابک : 978-6227701845
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دیوان کامل فروغ فرخزاد اثر فروغ فرخ زاد

«و این منم: زنی تنها، در آستانه‌ی فصلی سرد»... در کتاب دیوان اشعار فروغ فرخزاد مخاطب مجموعه‌ی سروده‌های فروغ فرخزاد، بانوی بزرگ شعر معاصر ایران در دهه‌های سی و چهل خورشیدی خواهید بود. این دیوان از پنج دفتر شعر منتشرشده از فروغ تشکیل شده است.
آثار به یاد ماندنی فروغ فرخزاد بخصوص دو دفتر شعر آخرش شهرت و افتخار او را به سرعت افزود و گرچه شاعر عمر کوتاهی داشت اما بواسطه اهمیت این دو مجموعه همواره نسل جوان توجه ویژه‌ای به آن داشته است. شعر فروغ علاوه بر ایران، در سرزمین های پارسی زبان مثل تاجیکستان نیز بسیار محبوبیت داشت و امروزه اشعار او به چندین زبان در دنیا منتشر شده است. فروغ با مجموعه های اسیر، دیوار و عصیان در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد. سپس آشنایی با ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلم ساز سرشناس ایرانی، و همکاری با او، موجب تحول فکری و ادبی در فروغ شد. وی در بازگشت دوباره به شعر، با انتشار مجموعهٔ تولدی دیگر، تحسین گسترده ای را برانگیخت. سپس مجموعهٔ ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد را منتشر کرد تا جایگاه خود را در شعر معاصر ایران به عنوان شاعری بزرگ تثبیت کند.

کتاب دیوان کامل فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد
فروغ الزمان فرخ زاد (زادهٔ ۸ دی ۱۳۱۳، تهران — درگذشتهٔ ۲۴ بهمن ۱۳۴۵، تهران)، معروف به فروغ فرخزاد و فروغ، شاعر نامدار معاصر ایران است. وی پنج دفتر شعر منتشر کرد که از نمونه های قابل توجه شعر معاصر فارسی هستند. فروغ فرخزاد در ۳۲ سالگی بر اثر واژگونی اتومبیل درگذشت.
دسته بندی های کتاب دیوان کامل فروغ فرخزاد