کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد؟

Father-daughter, mother-son
چگونه می توان آن را تغییر داد؟
کد کتاب : 11395
شابک : 9786006268583
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد؟ اثر ورنا کاست

کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد ورنا کاست برای اولین بار توسط Element Books در سال 1997 منتشر شد. از آن زمان، این کتاب به کتابی کلاسیک برای کسانی تبدیل شده است که به مفهوم پیچیده کارل گوستاو یونگ می پردازند - اینکه آنها چیستند، چگونه بر زندگی و شکل ما تأثیر می گذارند. روابط ما - و برای کسانی که می خواهند درباره روابط بین پدران و دختران، و مادران و پسران - از هر جنس و جنسیتی بیشتر بدانند.
خواندن این کتاب نه تنها برای روانکاوان و روانشناسان ضروری است، بلکه برای کسانی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند و مشتاقان بیشتر در مورد خود هستند، قابل درک و بسیار مفید است.
این کتاب اولین کتاب از مجموعه‌ای است با عنوان Jungianeum: کلاسیک‌های بازپرداخت شده در روان‌شناسی تحلیلی به سرپرستی استفانو کارپانی. کتاب پیشگامانه ورنا کاست اولین تحلیل مدرن از طیف وسیعی از عقده‌های مادر و پدر است و از 20 سال زندگی او بهره می‌برد. مطالعات دقیق رفتار نوزاد و کودک او تاکید ویژه ای بر عقده های مادر مثبت دارد که مدت هاست بی ارزش شده اند و هنوز در سایه هستند.
این کتاب تأثیرات انواع عقده ها را روشن می کند تا در نهایت بتوانیم خود را از تأثیر منفی آنها رها کنیم. با این کار می توانیم شادی و استقلال به دست آوریم و روابط بهتر و نزدیک تری با دیگران برقرار کنیم.

کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد؟

ورنا کاست
ورنا کاست متولد 24 ژانویه 1943 ، استاد روانشناسی در دانشگاه زوریخ سوئیس است. وی کتابهای زیادی از جمله طبیعت دوست داشتن ، زمانی برای عزاداری و جهش خلاقانه را نگاشته است.
دسته بندی های کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد؟
قسمت هایی از کتاب تقدیر زنان کجا رقم می خورد؟ (لذت متن)
عقده پدر و مادر در طول دوران نوجوانی دختر نیز اهمیت می یابند. عقده پدر، که سرشار از اشکال «آنیموسی» مرتبط با آن است، وارد صحنه می شود. ویژگی ها و خصوصیاتی که دختر در رابطه با پدر تجربه کرده است، به نامزد، همسر یا فعالیت های حرفه ای اش انتقال می دهد، همچنین ویژگی هایی را هم که در پدرش نمی یابد در چنین حوزه هایی دنبال می کند. دختران به یکی از این دو طریق در مسیر انسجام اجتماعی می افتند: یا خیلی زود درگیر رابطه با جنس مخالف می شوند یا اینکه خود را وقف دنیای ذهنیات می کنند که در این صورت گاهی درمی یابند که ارتباط با بدن برای شان دشوار است. اما به دلیل تأثیر مثبت عقده مادر، حتی هنگامی که این عقده ناخودآگاه باقی می ماند، دخترها غالبا می توانند به راحتی و بدون تلاش های بی مورد، نسبت به بدن خود آگاهی داشته باشند. دنیای ذهن، که این دخترها احساس می کنند به سمت آن جذب می شوند، می تواند برای آن ها قلمرویی جذاب و الهام بخش و انباشته از تحقیق و تفحص های عقلانی و تجربه های معنوی باشد، یا می تواند چکیده ای از دانش بشری را برای آن ها فراهم کند. برای دستیابی به هر یک از این دو مورد، حساسیت و هوش لازم است.