کتاب عاشورات

Ashura
کد کتاب : 114052
شابک : 978-6227808988
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب عاشورات اثر امیر خداوردی

امیر خداوردی که در سال 1359 در تهران متولد شد، دارای مدرک دکتری در رشته‌ی فقه و اصول دین و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در زمینه‌ی ادبیات فارسی می‌باشد. او پس از یک دهه فعالیت پربار در زمینه‌ی نویسندگی رمان، در کتاب جدید خود با عنوان "عاشورات" به موضوع حضرت حسین بن علی و واقعه‌ی عاشورا می‌پردازد. این کتاب یک روایت مختصر و بی‌حاشیه در سبک و زبانی ادبی و خواندنی از این موضوع ارائه می‌دهد، و تمامی حوادث مهمی که به واقعه‌ی عاشورا و روز واقعه و ماجراهای اسرای کربلا منجر می‌شوند، در آن جای می‌گیرند. سبک نثر و زبان مورد استفاده در کتاب "عاشورات" روان و ساده است و الهام گرفته از متون قدیمی نظیر تفسیر طبری، روض الجنان ابوالفتوح رازی، کشف الاسرار میبدی و فیض الدموع نوشته ملا محمد ابراهیم نواب تهرانی است. محتوای کتاب به طور کامل از منابع معتبری نظیر لهوف نوشته سید بن طاووس، الارشاد نوشته شیخ مفید و تاریخ الامم نوشته محمد بن جریر طبری گرفته شده است.
امیر خداوردی در این کتاب «عاشورات» از یک فرم ویژه‌ای استفاده می‌کند که در واقع کم نظیر است، و این فرم در برخورد با متون مقدس، به ویژه اناجیل اربعه، تأثیر قرار داده و خواننده را یادآور متون دینی می‌کند.

کتاب عاشورات

امیر خداوردی
امیر خداوردی، متولد ۱۵ مرداد ۱۳۵۹، تهران.داستان‌نویس و دین‌پژوه. دانش آموخته‌ی دکتری فقه و اصول، و کارشناس ارشد ادبیات فارسی در رشته‌ی نگارش و ویرایش.او در اوایل دهه‌ی ۹۰ با انتشار رمانِ آمین می‌آورم حرفه‌ی نویسندگی را شروع کرد و با رمان آلوت توانست توجه منتقدان ادبی را به دنیای داستان‌نویسیِ خود جلب کند. نامزد دریافت چندین جایزه ادبی پرسروصدا شد و مورد تحسین قرار گرفت.خداوردی با صبغه‌ی تحصیلات حوزوی خود سعی کرده‌است از چشم‌انداز دیگری به...