کتاب امام خمینی و انقلاب اسلامی

Emam Khomeini Va Enghelab Eslami
ره، رهرو، رهبر - برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی
کد کتاب : 114166
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب امام خمینی و انقلاب اسلامی اثر مهدی مطهری

کتاب سوم از مجموعه‌ی 6 جلدی «ره،رهرو،رهبر» به موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد. بخشهای از انقلاب اسلامی که مرتبط با «حضرت امام خمینی(قدس سره) است. موضوعاتی از قبیل «مبانی و اصول مد نظر امام در انقلاب اسلامی»؛ «علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی»؛ «ابعاد و ویژگیهای نظام اسلامی امام خمینی»؛ «علل و عوامل ماندگاری و اقتدار انقلاب امام »؛ «حضرت امام(ره) مبیّن نقش بانوان در انقلاب اسلامی» و ...
بعبارت دیگر بخش مهمی از شناخت عوامل «ایجاد، حفظ و ماندگاری» انقلاب اسلامی را در این کتاب می‌توان یافت. بنظر می‌رسد در اهمیت مطالب موجود در این کتاب نیز همین فرمایش ولی امر مسلمین کفایت می‌کند که فرمود:
او کلید بود. او ریشه‌ی این درخت محسوب میشد. این ریشه باید محفوظ بماند. اگر این نظام از ریشه‌ی خود- یعنی از امام عزیز(ره)- جدا شود، مثل درختی است که «اجْتثّتْ منْ فوْق الْأرْض» ؛ یعنی از روی زمین آن را اره کرده باشند و بین تنه و ریشه‌ی آن فاصله انداخته باشند. ممکن است چهار روزی هم نمود و هیکلی داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است: دیگر رابطه‌ی حیاتی و تغذیه ای بین این دو نیست.ما نباید بگذاریم نظام اسلامی از ریشه‌ی خودش- یعنی امام(ره)- جدا شود.

کتاب امام خمینی و انقلاب اسلامی