کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی

International conference of Iranian languages ​​and dialects
کد کتاب : 114610
شابک : 978-6006326207
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 607
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی اثر محمود جعفری دهقی

در پی انتشار «مجموعۀ پژوهش‌های ایران‎باستان»، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، پنجمین جلد از این مجموعه را با کمال افتخار به جامعۀ علمی کشور تقدیم می‌کند. آثاری که در این مجموعه ارائه می‌شود، شامل آخرین دستاوردهای دانشمندان و پژوهشگران در زمینۀ مسائل و منابع ایران‌شناسی و زبان‌شناسی و فرهنگ سرزمین بزرگ ایران خواهد بود.
اثر حاضر مجموعۀ مقالات چهارمین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی است که در سال 1397 در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد. در این همایش پربار، زبان‌شناسان، متخصصان و پژوهشگران مقالاتی دربارۀ آخرین دست‌آوردها در زمینۀ زبان‌ها و گویش‌های ایرانی ارائه کردند که اینک به لطف و یاری خداوند در دست خوانندگان ارجمند قرار می‎گیرد.

کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی

محمود جعفری دهقی
محمود جعفری دهقی متولد ۱۳۲۹ ساکن تهران است. دوران دبیرستان را در دبیرستان بوعلی سینای تهران به اتمام رساند. کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در مدرسۀ عالی ادبیات و زبانهای خارجی و کارشناسی ارشد فرهنگ و زبانهای باستانی را در دانشگاه شیراز و دوره دکتری در همین رشته را در دانشگاه لندن (SOAS) گذراند. دروس ادبیات فارسی، زبانهای باستانی، ایرانشناسی را در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، دانشگاه لندن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه تهران تدریس کرد. در حال حاضر استاد زبانهای باستانی و ایرانشناسی در دانشگاه ته...
دسته بندی های کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی