کتاب فهرست مقالات فارسی - جلد12

List of Persian articles
کد کتاب : 114730
شابک : 978-6229641699
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1060
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب فهرست مقالات فارسی - جلد12 اثر ایران ناز کاشیان

فهرست مقالات فارسی بنای رفیعی است که بیش از ۶۰ سال پیش زنده یاد استاد ایرج افشار یک تنه بنیاد نهاد و کاربرد، ارزش اطلاع‌رسانی و نقش این اثر به عنوان کتاب مرجع در عرصۀ پژوهش‌های ایران‌شناسی و با گذشت زمان پیوسته افزایش یافت. فراهم آوردن چنین فهرستی و انتشار مستمر در دورۀ حیات استاد افشار بسیار دشوار بود. با این حال، او همچنان دل در گروی تداوم تدوین و انتشار این فهرست داشت و امیدوار بود که نشر این فهرست به صورت پسندیده‌ای ادامه یابد. اکنون مایۀ خرسندی است که این مقصود او جامۀ عمل پوشیده و مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی توانسته است در دورۀ حیات استاد افشار مجلداتی از فهرست مقالات فارسی را زیر نظر خود ایشان منتشر کند و پس از درگذشتشان انتشار مجلدات بعدی در چند سال اخیر و به رغم دشواری‎های مالی همچنان ادامه بیابد.
تداوم کار تدوین و انتشار فهرست مقالات فارسی در وهلۀ نخست مرهون تلاش پیگیرانۀ خانم ایران‎ناز کاشیان، مدیر بخش پرونده‌های علمی این مرکز است. ایشان بر همۀ دشواری‎‌های موجود بر سر این راه غلبه کرده و این خدمت را به بهترین وجه به سر منزل مقصود رسانده است. نیز همکاری صمیمانه و همراه با اعمال دقت‌های لازم خانم بهاره بادافراس در مراحل صفحه‌آرایی،‌ تصحیح و سایر وظایف آماده‌سازی تا مرحلۀ چاپ، از پشتوانه‌های دیگر تداوم انتشار این اثر بوده است. امیدواریم فهرست مقالات فارسی، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراجع اطلاع‌رسانی برای همۀ ایران‌پژوهان و پژوهشگران منبعی کاربردی و سودمند باشد.

کتاب فهرست مقالات فارسی - جلد12

ایران ناز کاشیان
ایران ناز کاشیان مسئولیت بخش پرونده های علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی را به عهده دارد. وی از سال 84 با دکتر ایرج افشار آشنا می شود و همکاری خودش را با وی در فهرست نگاری مقالات ایران شناسی، کاری که دکتر افشار از سال ها پیش این کار را در 6جلد پیش برده بود، آغاز می کند و بعد از فوت ایرج افشار مسئولیت ادامه کار فهرست نگاری را به عهده می گیرد، تا به امروز که جلد هشتم و نهم آن نیز توسط مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.
دسته بندی های کتاب فهرست مقالات فارسی - جلد12