کتاب در غروبی ابدی

Forough Farrokhzad
مجموعه آثار منثور فروغ فرخزاد (ش‍ام‍ل : ن‍ام‍ه ه‍ا، م‍ص‍اح‍ب‍ه ه‍ا، م‍ق‍الات و خ‍اطرات )
کد کتاب : 115054
شابک : 978-6223240805
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 369
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در غروبی ابدی اثر فروغ فرخ زاد

کتاب «در غروبی ابدی: مجموعه آثار منثور فروغ فرخزاد»، یکی از کتاب‌های منتشر‌شده از شاعر معروف و محبوب ایرانی، فروغ فرخزاد است که شامل نامه‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات و خاطرات او می‌شود. این کتاب به کوشش بهروز جلالی، یکی از دوستان و همکاران فروغ، توسط انتشارات مروارید در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است. این کتاب، یکی از منابع مهم و معتبر برای شناخت و درک شخصیت، زندگی و اندیشه‌های فروغ فرخزاد است که با زبانی روان و جذاب، خواننده را به دنیای گذشته‌ی او می‌برد.
فروغ فرخزاد، یکی از پیشگامان شعرنو فارسی بود که با شعرهایی پرشور، شجاع، صادق و انتقادی، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر ایران به دست آورد. او شش دفتر شعر منتشر کرد که از نمونه‌های شایان شعرنو فارسی هستند. او همچنین در زمینه‌ی سینما و فیلم‌سازی نیز فعالیت داشت و چندین فیلم مستند ساخت که از جمله آنها می‌توان به «خانه سیاه است» اشاره کرد که جایزه‌ی بهترین فیلم مستند از جشنواره جهانی اوبرهاوزن را کسب کرد. فروغ فرخزاد از عامه‌ترین جلوه‌های فرهنگی فمینیسم در تاریخ ایران بوده‌ است و شعرها و گفتاوردهای او در طی زندگی کوتاه هنری خود، مورد تحسین منتقدان و محبوبیت فراوان نزد مردم و ادبیات دوستان بوده‌ است. او در ۳۲ سالگی بر اثر واژگونی خودرو درگذشت.
در این کتاب، می‌توان نامه‌هایی را خواند که فروغ فرخزاد به پدرش، همسرش، دوستان و همکارانش نوشته است. این نامه‌ها نشان‌دهنده‌ی روابط، احساسات، دغدغه‌ها و نگرش‌های او به مسائل مختلف است. مصاحبه‌هایی که فروغ فرخزاد با روزنامه‌نگاران، منتقدان و هنرمندان داشته است نیز در این کتاب آورده شده‌اند. این مصاحبه‌ها به ما اجازه می‌دهند تا از دیدگاه‌های او درباره‌ی شعر، سینما، فرهنگ، جامعه، زنان و مردان، سیاست و دیگر موضوعات باخبر شویم. مقالات و خاطرات فروغ فرخزاد نیز در این کتاب قابل مشاهده هستند که برخی از آنها به صورت داستانی نوشته شده‌اند. این مقالات و خاطرات به ما نشان می‌دهند که فروغ فرخزاد چه چیزهایی را می‌خوانده، می‌نوشته، می‌دیده و می‌شنیده است و چه تأثیری بر او داشته‌اند.

کتاب در غروبی ابدی