کتاب بدبینی

Cynicism
کد کتاب : 115155
مترجم :
شابک : ‭978-6227061345‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب بدبینی اثر آنسگار آلن

«بدبینی» اثر آنسگار آلن کاوشی فریبنده در مورد یک پدیده فرهنگی فراگیر است که بر ادراک ما از جامعه، روابط و خود تأثیر می گذارد. آلن از طریق بررسی دقیق بدبینی، به ریشه‌ها، مظاهر و پیامدهای آن می‌پردازد و به خوانندگان سفری تامل‌برانگیز به پیچیدگی‌های بدبینی و سرخوردگی انسان ارائه می‌دهد.
این کتاب، درک متعارف بدبینی را به عنوان بدبینی یا بی‌اعتمادی صرف به چالش می‌کشد. آلن استدلال می‌کند که بدبینی پدیده‌ای چندوجهی است که ریشه در مسائل عمیق‌تر فلسفی، روان‌شناختی و اجتماعی دارد. او با تشریح مکانیسم‌های زیربنایی بدبینی، نشان می‌دهد که چگونه بدبینی جهان‌بینی ما را شکل می‌دهد و بر تعاملات ما با دنیای اطرافمان تأثیر می‌گذارد. از دیگر موضوعات محوری کتاب، رابطه بدبینی و قدرت است. آلن بررسی می‌کند که چگونه بدبینی می‌تواند هم مکانیزم مقابله‌ای برای هدایت سیستم‌های ظالم و هم ابزاری برای به چالش‌کشیدن ساختارهای قدرت ریشه‌دار باشد. او با بررسی نمونه‌های تاریخی و معاصر، راه‌هایی را روشن می‌کند که بدبینی می‌تواند هم پویایی‌های قدرت موجود را تقویت کرده و هم زیر و رو کند و درک دقیقی از نقش آن در تغییرات اجتماعی ارائه دهد. علاوه بر این، آلن در ابعاد روان‌شناختی بدبینی می‌کاود و ریشه‌های آن را در تروما، سرخوردگی و اضطراب وجودی بررسی می‌کند. نویسنده بررسی می‌کند که چگونه تجارب فردی از بیگانگی و سرخوردگی می‌تواند منجر به بدبینی شود و درک ما از واقعیت و روابط ما با دیگران را شکل‌دهد. او از طریق مطالعات موردی قانع‌کننده و حکایات شخصی، خوانندگان را دعوت می‌کند تا درباره تجربیات بدبینی خود تأمل کنند و علل زیربنایی آن را در نظر بگیرند. آنچه کتاب «بدبینی» را متمایز می‌کند، رویکرد میان‌رشته‌ای آن به این موضوع است. آلن موضوع را بر اساس بینش‌های فلسفه، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی مورد بررسی قرار‌داده و دیدگاه‌ها و روش‌شناسی‌های متنوعی را برای ارائه تحلیلی جامع از بدبینی به هم پیوند می‌زند و رابطه پیچیده آن را با هویت، ایدئولوژی و تغییرات اجتماعی روشن‌ می‌کند.
در نهایت، «بدبینی» یک کاوش تحریک‌آمیز از پدیده‌ای است که در عصر مدرن ما به طور فزاینده‌ای رواج یافته است. تجزیه و تحلیل روشنگر آلن و نثر جذاب آلن، این کتاب را برای کسانی که به دنبال درک پیچیدگی‌های بدبینی و تأثیر آن بر جامعه و فرد هستند، خواندنی و جذاب کرده است. چه شما مجذوب مفاهیم فلسفی بدبینی باشید و چه در مورد ابعاد اجتماعی و روانشناختی آن کنجکاو باشید، کتاب فوق سفری جذاب به قلب بدبینی و سرخوردگی انسان ارائه می‌دهد.

کتاب بدبینی

آنسگار آلن
انسگار آلن نویسنده کتاب هایی از جمله تاریخ کوتاه بدبینی، و رمان های سیاه پوست، تئاتر طاعون، بیداری و دست نوشته، بدبخت، و فهرست بیماران است.او سردبیر نشریه Erratum است و یکی از بنیانگذاران Risking Education، اثری از Punctum Books است. نوشته‌های او در طیف وسیعی از مجلات، کتاب‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است (به ترجمه‌های چینی، ژاپنی، اسپانیایی، آلمانی، استونیایی و یونانی مراجعه کنید). او در شفیلد، انگلستان مستقر است.