کتاب اصول بنیادین

Fundamentals: Ten Keys to Reality
ده راهنما به واقعیت
کد کتاب : 115160
مترجم :
شابک : ‏‫‫‬‭978-6227061352‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول بنیادین اثر فرانک ویلچک

یکی از دانشمندان بزرگ معاصر ما ده بینش عمیق را آشکار می کند که آنچه را که همه باید در مورد دنیای فیزیکی بدانند روشن می کند.

در کتاب اصول بنیادین، فرانک ویلچک، برنده جایزه نوبل، کاوشی ساده اما عمیق از واقعیت را بر اساس مکاشفات عمیق علم مدرن به خواننده ارائه می دهد. او با وضوح و احساس مسری از شادی، ما را از طریق مفاهیم اساسی راهنمایی می کند که درک ما از چیستی جهان و نحوه کارکرد آن را شکل می دهد. از طریق این صفحات، می‌توانیم واقعیت خود را به شیوه‌ای جدید ببینیم - بزرگ‌تر، کامل‌تر و عجیب‌تر از آنچه که قبلا به نظر می‌رسید.

ویلچک با ترکیب پرسش‌های اساسی، حقایق و گمانه‌زنی‌های خیره‌کننده، به بررسی ایده‌هایی می‌پردازد که درک ما از جهان را شکل می‌دهند: زمان، مکان، ماده، انرژی، پیچیدگی و مکمل. او تاریخ علم بنیادی را کاوش می کند، در مورد آنچه که ما می دانیم و چگونه می دانیم آن را کاوش می کند، در حالی که به افق های جهان علمی سفر می کند تا نگاهی اجمالی به آنچه که ممکن است به زودی کشف کنیم به ما بدهد. درخشان، شفاف و قابل دسترس، این جشن نبوغ و تخیل انسان، جهان و ذهن شما را گسترش خواهد داد.

کتاب اصول بنیادین

فرانک ویلچک
فرانک آنتونی ویلچک ( متولد ۱۵ مه ۱۹۵۱) فیزیکدان نظری، ریاضیدان و برنده جایزه نوبل آمریکایی است. او در حال حاضر پروفسور هرمان فشباخ فیزیک در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، مدیر مؤسس T. D. Lee و دانشمند ارشد در مرکز کوانتومی Wilczek، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (SJTU)، استاد برجسته در دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) است. ) و استاد تمام دانشگاه استکهلم.ویلچک، همراه با دیوید گراس و اچ دیوید پولیتزر، در سال 2004 جایزه نوبل فیزیک را برای "کشف آزادی مجانبی در نظریه برهمکنش قوی" دریافت کردند. در ماه مه 202...
نکوداشت های کتاب اصول بنیادین
Mr. Wilczek’s prose pulses with enthusiasm for its subject.
نثر آقای ویلچک با اشتیاق به موضوع خود می پردازد.
Wall Street Journal Wall Street Journal

A lucid and riveting narrative of the fundamentals—what Wilczek calls ‘the central messages of modern physics,’ which are not just facts about how the world works but also ‘the style of thought that allowed us to discover them.
روایتی روشن و غنی از مبانی - چیزی که ویلچک «پیام های اصلی فیزیک مدرن» می نامد، که نه تنها حقایقی در مورد چگونگی کارکرد جهان، بلکه «سبکی از تفکر است که به ما اجازه می دهد آنها را کشف کنیم».
Scientific American

قسمت هایی از کتاب اصول بنیادین (لذت متن)
احساساتی چون احساس پاسکال - «من خیلی کوچکم، من تفاوتی در جهان ایجاد نمی کنم» - موضوع مشترکی در ادبیات، فلسفه و خداشناسی است و در بسیاری از سرودهای مذهبی و نیایش ها دیده می شود. چنان احساساتی، واکنشی طبیعی به اهمیت کیهانی وضعیت انسان است، هنگامی که با اندازه سنجیده شود. خبر خوب این است که اندازهٔ خام همه چیز نیست. غنای درونی ما ظریف تر و حداقل به همان اندازه عمیق و پرمحتو است. ما وقتی از انتهای دیگر به چیزها نگاه می کنیم یعنی از پایین به بالا، این واقعیت را می بینیم. از تمام راه هایی که واقعا اهمیت دارد، ما به شکل وافری بزرگ هستیم.