کتاب ستاره آخرین عشق نادر

Setareh Akharin Eshghe Nader
کد کتاب : 115977
مترجم : افشین مبصر
شابک : 978-9642667574
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب ستاره آخرین عشق نادر اثر سر مورتیمر دوراند

رمان «ستاره آخرین عشق نادر» روایتی است تاریخی از سه سال پایانی سلطنت نادرشاه که داستانی عاشقانه نیز در دل خود دارد.
در این اثر، ماجرای تاریخی آخرین عشق نادر روایت شده است که درحقیقت وقایع سه سال آخر سلطنت نادر را دربرمی‌گیرد و بخشی از رازهای دگرگونی ناگهانی نادر را بازگو می‌کند. در این سه سال نادر ناامید، با اندیشه‌ای پریشان، چنان ستمی بر مردم خود روا داشت که به گفته‌ی میرزا مهدی خان استرآبادی مردم از ظلم و جور او به غارها پناه بردند.
خون‌ریزی و ستم‌کاری شعله‌ی غضب نادر را تیز‌تر می‌کرد؛ تا جایی که خود نیز در آن آتش سوخت و پرده‌ی تاریکی بر تاریخ حیات خود کشید و قلم‌رویی را که به زور شمشیر، از رود سند تا کنار دجله، زیر فرمان درآورده بود، با مرگش از هم پاشید.
این رمان شرح ماجرای عشق نادر به یک دختر هندی به نام «ستاره» است که او را به عنوان خدمه برای نادر فرستادند، اما زیبایی شگفت‌انگیز ستاره باعث شد که نادر عاشق او شود.

کتاب ستاره آخرین عشق نادر

سر مورتیمر دوراند
هنری مورتیمر دیورند متولد 14 فوریه ۱۸۵۰ – ۸ ژوئن ۱۹۲۴، یک دیپلمات اهل بریتانیا بود. او که در در اواخر سپتامبر ۱۸۹۳، دبیر امور خارجهٔ هند بریتانیایی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده از سوی حکومت بریتانیایی هند بود؛ مسیر خط دو هزار و ششصد کیلومتری مرز افغانستان با هندوستانِ انگلستان (پاکستان امروز) را بر پایه سیاست‌ها و منافع لندن ترسیم کرد و طی توافق‌نامه‌ای در ۱۲ نوامبر ۱۸۹۳ آن را به امضای عبدالرحمن خان، امیر وقت کابل رساند. این خط مرزی در تاریخ به نام او، خط دیورند، معروف ش...