کتاب خبر مهم و شش قصه ی دیگر

Khabare Mohem
قصه های خیلی قشنگ(9)
کد کتاب : 116103
شابک : 978-6001034404
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خبر مهم و شش قصه ی دیگر اثر محمود پوروهاب

پسرک کنار پله های مسجد ایستاد. چند بچه، سوار بر تکه های چوب، مثل اسب سوارها با سرعت از کنارش رد شدند و گرد و غبار در هوا پیچید. پسرک سر و وضعش را کمی مرتب کرد. آهسته و دزدکی نگاهی به داخل مسجد کرد. چند نفر توی مسجد نشسته بودند. با دیدن آن ها فوری سرش را پنهان کرد. با خودش گفت: «فکر کنم خودش بود، خود پیامبر، شاید هم اشتباه می کنم، شاید…»

دوباره آهسته نگاهی به داخل مسجد کرد. درست بود، خود پیامبر بود که داشت با دوستانش حرف می زد. پسرک مانده بود چه کار کند. خجالت می کشید داخل شود و جلوی آن همه آدم با پیامبر (ص) حرف بزند. مادرش گفته بود پیش پیامبر برو و از او کمک بخواه.

کمی دور و بر مسجد قدم زد. دو سه نفر از مسجد بیرون آمدند و رفتند. دوباره کنار پله ها ایستاد. سرش را جلو برد و توی مسجد را نگاه کرد. این بار نگاه پیامبر به او افتاد. فوری سرش را عقب کشید. صورتش از خجالت قرمز شد و عرق بر آن نشست. با آستین، عرق صورتش را پاک کرد زیر لب با خودش گفت: «نه، این طوری که نمی شود. باید بروم توی مسجد. باید با او حرف بزنم.»

کمی این پا و آن پا کرد. باز سرش را جلو برد. ناگهان دستی از داخل مسجد بلند شد و به او اشاره کرد که داخل شود. دست خود پیامبر بود که به او اشاره می کرد. پسرک ناچار از پله ها بالا رفت. پیامبر و بقیه بلند شدند و با او دست دادند. او بین پیامبر و دوستش معاذ نشست. معاذ به موهای لطیف او دستی کشید و گفت: «پسرم! خجالت نکش. هرچه می خواهی از رسول خدا بپرس.»

کتاب خبر مهم و شش قصه ی دیگر

محمود پوروهاب
محمود پوروهاب داستان‎نویس و شاعر کودکان و نوجوانان است که در سال 1340 در خطه سرسبز شمال دیده به جهان گشود و سال‎ها ساکن قم است. پوروهاب تحصیلات حوزوی دارد و در ماهنامه سلام بچه‎ها مشفول به فعالیت است.پوروهاب در آثارش تلاش کرده، مسائل مذهبی، ادبی و تاریخی ایران و اسلام را با ساده‎ترین جملات به همراه تصاویر زیبا برای مخاطبان خود بازگو نماید. در کارنامه ادبی‌اش نقد و بررسی آثار شاعران جوان، داوری جشنواره‎های ادبی کودک و نوجوان، مسؤولیت بخش شعر بعضی از ماهنامه‎ها دیده...