کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا

Who Gets What‑‑And Why
اقتصاد نوین جورسازی و طراحی بازار
  • 15 % تخفیف
    59,500 | 50,575 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 11625
مترجم :

شابک : 978-964-213-408-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا اثر آلوین راث

کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا، اثری نوشته ی آلوین راث است که اولین بار در سال 2015 منتشر شد. بیشتر پژوهش ها درباره ی اقتصاد، حول محور بازارهای کالا می چرخند؛ جایی که در آن، قیمت کالاها، فروشندگان و خریداران را به هم متصل می کند. اما درباره ی سایر «کالاها» چه، مثل جایی خالی در یکی از کلاس های دانشگاه ییل یا منصبی در شرکت گوگل؟ چنین مثال هایی در قلمروی «بازارهای جورسازی» جای می گیرند؛ در این بازارها، «فروشندگان» و «خریداران» باید یکدیگر را انتخاب کنند و قیمت، تنها عامل تعیین کننده ی این که چه چیز به چه کس می رسد، نیست. آلوین راث، یکی از متخصصین پیشروی جهان در زمینه ی «بازارهای جورسازی» است. او در کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا، از «بازارهای جورسازی» پیرامون ما پرده برمی دارد و نشان می دهد که چگونه می توان در این گونه بازارها، انتخاب های هوشمندانه تری داشت.

کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا

آلوین راث
آلوین راث، زاده ی 18 دسامبر 1951، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. راث استاد اقتصاد در دانشگاه استنفورد است و در بخش اقتصاد و تجارت دانشگاه هاروارد نیز تدریس می کند. او در سال 2017، رئیس «انجمن اقتصاد آمریکا» بود. راث در سال 2012، جایزه ی یادبود نوبل علوم اقتصادی را به صورت مشترک با لوید شیپلی دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا
It reveals the often surprising rules that govern a vast array of activities.
این اثر از قوانین اغلب غافلگیرکننده ای پرده برمی دارد که بر طیفی وسیع از فعالیت ها حاکم هستند.
Goodreads

In his fluent and accessible book, Mr. Roth vividly describes the successes of market design.
آقای راث در این کتاب روان و قابل فهم، به شکلی واضح موفقیت های طراحی بازار را تشریح می کند.
Economist

A pleasure to read.
اثری لذت بخش.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب چه چیز به چه کس می رسد چرا (لذت متن)
با اینکه طراحی بازار همیشه وجود داشته است، این حوزه ی علم اقتصاد و پرداختن علمی به این موضوع طراحی بازار، چیز جدیدی است. پیش از این، اقتصاددانان عادت داشتند از بازارهای کالایی که ساده ترین شکل بازار هستند، صحبت کنند. برای همین، شاید دانشجویان اقتصاد احساس کنند علم اقتصاد بیشتر به کار سیاست گذاری می آید و خیلی به درد دیگر حوزه های زندگی نمی خورد. اما حوزه ی طراحی بازار و این کتاب از این جهت برای همه ی دانشجویان اقتصاد جذاب خواهد بود که نشان می دهد اقتصاد فقط علم ملال آوری که حرف های کلی بزند، نیست.

طراحی بازار، پیچیدگی ها و جزئیات شگفت انگیز بازار را بیش از پیش عیان می کند و اتفاقا اسم دیگری است برای ور رفتن با همین جزئیات و پیچیدگی هایی که گاه زائد و ناکارآمدند و باید حذف شوند و گاه کم و ناکافی. این جزئیات شگفت انگیز اغلب با یک نوع تکامل، با آزمون و خطا و بدون طراحی هوشمندانه پدید می آیند، اصلاح می شوند و ادامه ی حیات می دهند؛ اما بازارها را طراحی هم می توان کرد، چه از صفر و چه پس از آن که آزمون و خطا به شکست آن ها انجامید.