کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

Mind Full to Mindful: Zen Wisdom From a Monk's Bowl
حکمت ذن برای زندگی امروز
کد کتاب : 116426
مترجم :
شابک : 978-6227678475
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی اثر ام سوآمی

کتاب «از ذهن‌انباری تا ذهن‌آگاهی»، با زیرعنوان «حکمت ذن برای زندگی امروز» اثر ام سوآمی، کتابی متحول‌کننده می‌باشد که در صدد است تا خوانندگانش را از حالت درهم‌تنیدگی و آشفتگی ذهنی مداوم به زندگی آرام‌تر و آگاه‌تر راهنمایی ‌کند. این کتاب، برای دستیابی به این هدف، بر اساس آموزه‌های بنیادین ذن نوشته شده و حکمت، طنز و داستان‌هایی را ارائه می‌دهد تا به خوانندگان، به طور عملی، کمک کند تا با ذهنیتی آرام و بدون تشویش، در هرج و مرج زندگی مدرن پیش بروند. به عبارت دیگر، این کتاب حکمت باستانی ذن را با داستان‌سرایی مدرن ترکیب می‌کند و نقشه راهی را برای داشتن ذهن آگاه‌تر و رضایت‌بخش‌تر ارائه می‌کند.
ام سوآمی، نویسنده‌ای پرفروش که به دلیل بینش عمیق خود درمورد معنویت و پرورش فردی شناخته شده است، در این کتاب، تجربیات و درس‌های خود را در مسیر روشنگری به اشتراک می‌گذارد. او بر اهمیت دیدن زیبایی، سعادت و حقیقت در زندگی روزمره‌ی ما تأکید داشته و فعالیت‌های روزمره مانند رانندگی به محل کار یا شستن ظروف را به فرصت‌هایی برای مراقبه و تأمل به خویشتن، تبدیل می‌کند. در واقع، این کتاب منابع منفی و اضطراب‌زا که اغلب ما را در دنیای امروز تحت تأثیر قرار داده است، بررسی می‌کند و دیدگاه ذن را، در تقابل با این اضطراب‌ها و تشویش‌ها، در مورد چگونگی دستیابی به آرامش درونی بدون تکیه بر تعصبات، به طرز شیوایی، بیان می‌کند.
نحوه‌ی نوشتار سوامی بسیار روان و همه‌فهم است به طوری که اصول ذن را برای هر کسی، صرف نظر از پیشینه یا عقایدش، قابل‌اجرا می‌سازد. او خوانندگان را تشویق می‌کند که ذهن‌آگاهی را به‌عنوان شیوه‌ای از زندگی و نه صرفا یک تمرین نظری و ذهنی، در آغوش بگیرند و به جای اینکه در پشیمانی‌های گذشته یا اضطراب‌های آینده غرق شوند، در لحظه‌ی حال شادی را پیدا کنند. در حقیقت می‌توان گفت که «از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی» فقط در مورد کاهش استرس یا بهبود سلامت روان نیست بلکه از تغییرات عمیقی سخن می‌راند که می‌توانند بر تمام جنبه‌های زندگی ما تأثیرات مثبت بگذارند. سوآمی از مخاطبانش می‌خواهد تا در رابطه‌ی خود با افکار، عواطف و دنیای اطراف خود تجدید‌نظر کنند و در نتیجه به موجودی هماهنگ‌تر و کامل‌تر تبدیل شوند. به طور خلاصه، این کتاب برای هر کسی که به دنبال ایجاد حس عمیق‌تری از صلح و زنده بودن در خود است، بسیار مفید است.

کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

ام سوآمی
ام سوامی یک رهبر معنوی و نویسنده پرفروش است که در آشرام خود در کوهپایه های هیمالیا زندگی می کند. او بنیانگذار Black Lotus App وos.me یک پلت فرم نوشتن است. قبل از انصراف، او یک کارآفرین موفق فناوری بود. سوامی نویسنده پرفروش بیش از پانزده کتاب در مورد مراقبه، سلامتی و معنویت است، مانند کندالینی: یک داستان ناگفته، حس سلامتی، و اگر حقیقت گفته شود: خاطرات راهب.او همچنین تجربیات خود در مورد مدیتیشن را برای بیش از 15000 ساعت در کتاب خود یک میلیون فکر ثبت کرده است.