کتاب مغالطه های پرکاربرد

The thinker's guide to fallacies
۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث ها
کد کتاب : 11670
مترجم :
شابک : 978-600-8547-12-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مغالطه های پرکاربرد اثر ریچارد پل

"مغالطه های پرکاربرد" مفهوم فریبکاری ذهنی را معرفی می کند و به خوانندگان نشان می دهد که چگونه چهل و چهار نوع مختلف مغالطه را تشخیص دهند. "مغالطه های پرکاربرد" با تمرکز بر چگونگی پنهان سازی ناآگاهانه فریب، مهارت های استدلال را معرفی کرده و تفکر، گفتگو و بحث راجع به عقاید منطقی را ترویج می کند. این کتاب به عنوان بخشی از "کتابخانه راهنمای اندیشمند"، مأموریت "بنیاد تفکر انتقادی" را از طریق ایجاد جوامع انتقادی با ذهنیت منصفانه، از طریق پرورش توانایی ها و فضیلت های اساسی ذهنی در هر زمینه تحصیلی در سراسر جهان، ترویج می کند.

«فریب» بخشی از زندگی روزمرۀ انسان هاست. ما فریب می دهیم و فریب می خوریم؛ راست را دروغ و دروغ را راست جلوه می دهیم. جالب اینجاست که خیلی وقت ها حتی خودمان را هم فریب می دهیم و حقیقت را برای خودمان هم واژگونه می کنیم. یکی از مهم ترین ابزارهای ما برای این خودفریبی ها و دیگرفریبی ها «مغالطه» است. به استدلال های نادرستی که برای اقناع خودمان و دیگران مورد استفاده قرار می دهیم «مغالطه» گفته می شود. نویسندگان این کتاب در ظاهر می خواهند استفاده از مغالطه ها را به خواننده بیاموزند اما در واقع سعی می کنند او را با پرکاربردترین مغالطه ها که در دنیای سیاست و تبلیغات و ... مورد استفاده قرار می گیرند آشنا کنند تا هم خودش قربانی مغالطه ها نشود و هم از به کار بردن مغالطه ها در مقابل دیگران بپرهیزد. در شیوۀ سنتی آموزش مغالطه ها، صرفا اسم و تعریف مغالطه ها و مثال هایی از آنها را برای مخاطب بیان می کنند. نویسندگان این کتاب سعی کرده اند از شیوۀ عمیق تری استفاده کنند تا تأثیر بیشتری بر خواننده بگذارد: ربط دادن مغالطه ها به تلاش انسان برای تحقق منافع و امیال نامعقول.

کتاب مغالطه های پرکاربرد

نکوداشت های کتاب مغالطه های پرکاربرد
Excellent book. Clear solid definitions. Well organized and with meaningful examples.
کتابی عالی و با سازمان دهی خوب به همراه مثالهای معنی دار.
Amazon Reviews

A great tool to help navigate the political discourse. If you appreciate logic, reason and critical thinking, I think you will enjoy this book.
ابزاری عالی برای کمک به درک گفتمان سیاسی. اگر طرفدار منطق ، خرد و تفکر انتقادی هستید، از این کتاب لذت خواهید برد.
Amazon Reviews

قسمت هایی از کتاب مغالطه های پرکاربرد (لذت متن)
"مغالطات" راههای ناپسند برای پیروز شدن در بحث هاست. با این حال آنها هر روزه باعث برنده شدن استدلال ها در بحث ها می شوند. رسانه های جمعی سرشار از آنها هستند. آنها آب و نان گفتمان های سیاسی گسترده ، روابط عمومی و تبلیغات هستند. همه ما بعضی اوقات طعمه آنها می شویم.

اعتقاد هرچه شدیدتر باشد ، احتمال کمتری وجود دارد که عقل و برهان بتوانند آن را از بین ببرند.