کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی)

Che Guevara: A Revolutionary Life
کد کتاب : 11687
مترجم :
شابک : 9789643624262
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1060
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی) اثر جان لی اندرسن

کتاب برجسته سال نیویورک تایمز.
این کتاب یک اثر تحسین شده در سراسر جهان و یک کتاب پرفروش ملی است ، یک اثر جامع در مورد چه گوارا ، شورشی جنجالی ای که آرزوی حماسی او پایان دادن به فقر و بی عدالتی در آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه از طریق انقلاب مسلحانه بود.
این کتاب زندگی نامه فوق العاده که توسط جان لی اندرسون نوشته شده است زندگی خارق العاده ی چه گوارا را دنبال می کند ، از پرورش آرژانتینی راحت او گرفته تا میدان های نبرد انقلاب کوبا ، از سالن های قدرت در دولت کاسترو گرفته تا مبارزات ناموفق او در کنگو و ترورش در جنگل بولیوی. این کتاب همه چیز را در بر میگیرد.
اندرسون به بایگانی شخصی ای که توسط بیوه ی گوارا نگهداری می شود و اسناد دولت کوبا با دقت محافظت می شود دسترسی بی سابقه ای داشته است. او مصاحبه های گسترده ای را با رفقای چه گوارا انجام داده است - برخی از آنها برای اولین بار در این کتاب صحبت می کنند - او همچنین با افراد عضو سیا و افسران بولیوی که او را گرفتند نیز مصاحبه کرده است. اندرسون داستان محل دفن جسد گوارا را یک بار برای همیشه به انتها رساند که منجر به نبش قبر و دفن استخوان های او در ایالت شد. مدتهاست که بسیاری از جزئیات زندگی چه گوارا در پنهان کاری و دسیسه پنهان مانده است. کتاب چه گوارا با تحقیقات دقیق و پر از اطلاعات انحصاری ، این شخصیت افسانه ای که نماد کمونیسم انقلابی است را به شکلی به عنوان نیرویی در تاریخ تجسم می بخشد که هرگز پیش از این بیان نشده است.

کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی)

جان لی اندرسن
جان لی اندرسن، حرفه خبرنگاری را در دهه هفتاد میلادی در امریکای لاتین آغاز کرد. او اکنون خبرنگار و عضو ثابت کادر نویسندگان نشریه نیویورکر است و او را خبرنگار خبرنگاران لقب داده اند.
دسته بندی های کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی)
نکوداشت های کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی)
Excellent . . . admirably honest [and] staggeringly researched
عالی . . به صورت تحسین برانگیزاننده ای صادقانه [و] به طور حیرت انگیزی تحقیق شده.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Remarkable . . . Anderson’s account is well rounded and far from uncriti­cal .
قابل توجه . . . کار اندرسون فوق العاده و به دور از انتقاد است.
Foreign Affairs

A skillful interviewer, Anderson elicited information from dozens of par­ticipants in Guevara’s life
اندرسون ، مصاحبه گری ماهر است که توانسته است اطلاعات ده ها نفر از کسانی که در زندگی چه گوارا نقش داشتند را استخراج کند.
Nation

قسمت هایی از کتاب چه گوارا (زندگی انقلابی) (لذت متن)
طالع گیج کننده ای بود. اگر چریک انقلابی مشهور ارنستو چه گوارا، آن چنان که در شناسنامه اش ثبت شده است، در ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ متولد شده بود، او می باید طبق محاسبات نجو من متعلق به برج جوزا - صورت فلکی دو پیکر - باشد، یعنی یک خردادی آن هم از نوع کسل کننده اش. طالع بین که یکی از دوستانی مادرش بود، مجددا محاسبات خود را برای یافتن اشتباهی که کرده | بود از سر گرفت، اما باز هم به همان نتایج دست یافت. چه گوارایی که از این محاسبات ظهور می کرد شخصیتی متکی به غیر و کسل کننده بود که بایست زندگی ملال انگیز و بدون ماجرایی را می گذراند. دو راه بیشتر وجود نداشت؛ یا آنچه او درباره چه میگفت دقیق بود، یا اینکه دیگر قابلیت طالع بینی نداشت.

اگر آن نوزاد بعدها شخصیت انقلابی صاحب نامی نشده بود، احتمالا راز پدر و مادر او با خود آنها به زیر خاک می رفت. شاید چه گوارا از شخصیت های نادر دوران معاصر باشد که اسناد تولد و مرگش هر دو جعل شده اند، اما آنچه بیش از هر چیز باعث شگفتی می شود، این است که او که بیشتر عمر خود را صرف فعالیت های سری کرده بود و مرگش نیز نتیجه توطئهای پنهانی بود، باید زندگی خود را هم با ترفندی این چنین محرمانه آغاز کرده باشد.