کتاب جام جهانی در جوادیه

World Cup in Javadia
کد کتاب : 11732
شابک : 9789644177507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

جام جهانی در جوادیه (جیبی)
World Cup in Javadia
کد کتاب : 36914
شابک : 978-6000803285
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب جام جهانی در جوادیه اثر داوود امیریان

"جام جهانی در جوادیه" اثری است از "داوود امیریان" نویسنده ی صاحب نام ایرانی که جوایز متعددی را برای داستان های مختلفش به دست آورده است. یکی از معروف ترین رمان های "داوود امیریان"، "جام جهانی در جوادیه" است که برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآمده است. داستان درباره ی دو نوجوان در جوادیه ی تهران است که در تعطیلات تابستانی به دنبال زمین بازی برای تفریح و فوتبال می گردند. آنان در این بین، به طور اتفاقی با "الکس" که فرزند سفیر کانادا در تهران است آشنا می شوند و "سیاوش" که شخصیت اصلی داستان است، به "الکس" فارسی یاد می دهد.
بعد از اینکه "الکس" متوجه می شود "سیاوش" پیگیر برگزاری یک مسابقه ی محلی فوتبال است، با فرزندان کارمندانی که در سفارت کانادا مشغول به کار هستند صحبت می کند تا آن ها هم در این مسابقات شرکت کنند. ولی این تازه شروع کار است با پیچیدن خبر مسابقه، تیم هایی از برزیل، چین، آرژانتین، ژاپن، سوییس، ابتالیا ، اسپانیا و... هم پا به میدان می گذارند. بچه های کوچه مروی که عرب هستند و بچه های کارگر اهل افغانستان نیز در این مسابقه شرکت می کنند و به این ترتیب "جام جهانی در جوادیه" شکل می گیرد.
نوشتار کتاب "جام جهانی در جوادیه" بسیار ساده و صمیمی بوده و دل مشغولی و تفریحات چند نوجوان ساده دل را به خوبی به تصویر می کشد. کتاب از طریق جام دوستی و عملکرد بی آلایش این نوجوانان، پیام صلحی را ابراز داشته که زمینه ی اصلی داستان را شکل می دهد. "داوود امیریان" سعی کرده تا شخصیت پردازی و ساختار داستان را تا حد امکان نزدیک به فرهنگ ایرانی خلق کند و با فضایی مفرح، داستانی آموزنده را به خوانندگان منتقل نماید.

کتاب جام جهانی در جوادیه


ویژگی های کتاب جام جهانی در جوادیه

تقدیر شده در پنجمین جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی پور1384

داوود امیریان
داوود امیریان، نویسنده معاصر. وی تاکنون بیش از ۲۶ عنوان کتاب منتشر کرده و جوایز متعددی کسب نموده است. وی در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلمنامه نویسی قلم می زند.وی در سال ۱۳۴۹ در کرمان متولد شد. امیریان از سال ۶۹ نویسندگی اش را با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد. برخی او را جزو ۵ نویسندهٔ برتر دفاع مقدس می دانند و در زمره نسل اول نویسندگان دفاع مقدس قرار دارد.«فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «...
قسمت هایی از کتاب جام جهانی در جوادیه (لذت متن)
حالا همه ی اهل محل به سیاوش توجه می کردند. هرجا می رفت، در صف نان و مغازه و لبنیاتی، او را با انگشت به هم نشان می دادند و پچ پچ می کردند و سر تکان می دادند. سیاوش کم کم داشت از این وضعیت کلافه می شد. غروب بود، سیاوش و دوستانش در پارک گل بهار جلسه داشتند. همه نشسته بودند و چشم به دهان سیاوش دوخته بودند. سیاوش سرش را پایین انداخته بود و انگشتان دستش را توی موهای سرش فرو برده بود. یوسف گفت: "چی شده سیاوش! از چی می ترسی؟" سیاوش سر بلند کرد و گفت: "قضیه حسابی جدی شده. من اصلا فکرش را نمی کردم این طوری بشود." محمدعلی دستی به موهای ژل زده اش کشید، تار موهای جلوی سرش را دور انگشت پیچ داد و خنده خنده گفت: "ناراحت نشو سیاوش، اما از قدیم گفته اند یک دیوانه سنگی تو چاه می اندازد و صد تا آدم عاقل را سر کار می گذارد!" بابک به محمدعلی توپید: "معلومه چی می گویی؟ یعنی سیاوش دیوانه است؟"