کتاب سفرهای ژان شاردن به ایران

Bayagesen perser
کد کتاب : 11754
مترجم :
شابک : 9789641720140
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرهای ژان شاردن به ایران اثر ژان شاردن

این کتاب نوشته ایست از کلود گودن درباب سفرنامه ژان شاردن، به ترجمه ی دکتر محمد مجلسی و چاپ انتشارات دنیای نو.
کتاب پیش رو به تبیین جلد سه و نه از سفرنامه ی دوازده جلدی ژان شاردن جهانگرد و جواهرشناس فرانسوی می پردازد. این دو جلد در ارتباط با سفر ژان به اصفهان پایتخت پادشاهان صفوی است. سفرنامه ژان شاردن گزینه ای مناسب برای کسانی است که می خواهند صادقانه در حوزه تاریخی آن زمان اطلاعات کسب کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" در مشرق زمین وقتی شمارا به مهمانی دعوت می کنند باید یک روز تمام را با میزبان و مهمانان دیگر بگذرانید. در این مهمانی ها همه در کنار هم می نشینند و گپ می زنند و چپق و قلیان می کشند و بعد از خوردن ناهار می خوابند. دسته جمعی نماز می خوانند، مشاعره می کنند و به آواز کسانی که خوش صدا هستند گوش می دهند و دلاوری های پادشاهان و پهلوانان قدیم ایران را با اشعار فردوسی، که هومر شاعر حماسی یونان باستان را به یاد می آورد، نقل می کنند. "

کتاب سفرهای ژان شاردن به ایران

ژان شاردن
جواهرفروش و جهانگرد فرانسوی بود که کتاب ۱۰ جلدی «سفرهای سر ژان شاردن» به عنوان یکی از بهترین کارهای پژوهشگران غربی دربارهٔ ایران و خاور نزدیک برشمرده می شود. این کتاب برای اولین بار در ایران با نام «سیاحتنامه شاردن» با ترجمه محمد عباسی توسط موسسه مطبوعاتی امیرکبیر در سال ۱۳۳۵ منتشر شده است.
دسته بندی های کتاب سفرهای ژان شاردن به ایران