کتاب ستاره ای در حصار

Setareh-i dar Hesar
(گزیده اشعار علامه سید اسماعیل بلخی)
کد کتاب : 117587
شابک : 978-6007746172
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ستاره ای در حصار اثر اسماعیل بلخی

کتاب حاضر گزیده‌ای از شعرهای سید اسماعیل بلخی است، به انتخاب محمدحسین انصاری‌نژاد شاعر توانای جنوبی. در اینجا حدود نود شعر از این شاعر را در قالب‌های مختلف می‌خوانیم، همراه با یادداشتی از گردآورنده که در آن از سابقه و دلایل دلبستگی‌هایش به شعر بلخی می‌گوید.
هم چنان کتاب به تقریظی از آیت‌الله علی‌رضا اعرافی نیز مزین شده است که در آن می‌خوانیم: «شهید اسماعیل بلخی از چهره‌های تابناک روحانیت در دورۀ معاصر به شمار می‌آید. این شهید والامقام از افغانستان جریح و مظلوم و شجاع برخاست و در حوزه‌های علمیه پرورش یافت و برای نجات کشورش قیام کرد و وجودش، مشعل هدایت و چراغ رهایی بود و اینک آن شهید، الهام‌بخش جوانان جامعۀ افغانستان و امت اسلام و الگوی حوزه‌های علمیه و طلاب جوان است.»

کتاب ستاره ای در حصار

اسماعیل بلخی
سید اسماعیل بلخی شاعر، فعال سیاسی و از روحانیون معاصر افغانستان است. وی یک اندیشمند اسلام و از پیشگامان نهضت اسلامی افغانستان محسوب می‌شود.سید اسماعیل بلخی در قریهٔ بلخاب واقع در ولسوالی بلخاب، ولایت سرپل زاده شد. برخی ولادت وی را در سال ۱۲۹۵، و برخی ۱۲۹۹ (خورشیدی)، گفته‌اند.سید اسماعیل همراه پدر و برادر، پس از فوت مادر خود (بی بی هاجر)، قصد سفر به مشهد و زیارت علی بن موسی الرضا نمود. در آغازین روزهای سال ۱۳۰۷خ، سید اسماعیل در سن دوازده سالگی وارد سرزمین توس گردید. برخی نیز سال ورود...
دسته بندی های کتاب ستاره ای در حصار