کتاب نامه ای به دخترم

Letter to My Daughter
کد کتاب : 1176
مترجم :
شابک : 978-6227546224
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 103
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 مرداد

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

برنده ی جایزه ی NAACP سال ۲۰۰۹

معرفی کتاب نامه ای به دخترم اثر مایا آنجلو

کتاب نامه ای به دخترم، اثری نوشته ی مایا آنجلو است که اولین بار در سال 2008 به انتشار رسید. این کتاب که به دختری تقدیم شده که مایا آنجلو هیچ وقت نداشته اما همیشه در کنار خود می بیند، نشان دهنده ی راه نویسنده برای داشتن یک زندگی خوب و معنی دار است. این اثر که با نثر جذاب و منحصر به فرد آنجلو به نگارش درآمده، ژانرها و دسته بندی هایی مختلف را به زیباترین شکل در هم می آمیزد: کتاب راهنما، شرح حال، شعر و درنهایت لذتی ناب. آنجلو در بخش هایی کوتاه و بسیار تأثیرگذار به زندگی پرفراز و نشیبی می پردازد که درس های زیادی درباره ی مهربانی و شکیبایی به او آموخت: این که او چگونه توسط مادربزرگش بزرگ شد و در سیزده سالگی پیش مادرش رفت و در طول دوران سخت نوجوانی، بزرگترین موهبت زندگی اش به او بخشیده شد.

کتاب نامه ای به دخترم

مایا آنجلو
مایا آنجلو، زاده ی 4 آپریل 1928 و درگذشته ی 28 می 2014، شاعر، خواننده، خاطره نویس، بازیگر، فعال حقوق مدنی و نویسنده ای آمریکایی بود.آنجلو در خانواده ای فقیر و سیاهپوست به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی بسیار سختی را گذراند. او پس از انتشار کتاب خاطراتش در سال 1969 به شهرت رسید.آنجلو هفت زندگی نامه از خود منتشر کرد، سه کتاب از مجموعه مقالات او چاپ شد، چندین کتاب شعر بیرون داد و با فهرستی از نمایشنامه ها، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی که بیش از 50 سال خلق آن ها به طول انجامیده بود، نام خود را...
نکوداشت های کتاب نامه ای به دخترم
Like the rest of Angelou’s remarkable work, Letter to My Daughter entertains and teaches.
کتاب نامه ای به دخترم، همانند سایر آثار شایان توجه آنجلو، سرگرم کننده و آموزنده است.
Goodreads

Maya Angelou writes from the heart to millions of women she considers her extended family.
مایا آنجلو از قلب میلیون ها زنی می نویسد که آن ها را خانواده ی خود می داند.
Barnes & Noble

A slim volume packed with wisdom.
کتابی کوچک سرشار از خرد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب نامه ای به دخترم (لذت متن)
عمری طولانی کرده ام و در طول زندگی با این اعتقاد که زندگی، زندگان را دوست دارد، جرات کرده ام چیزهای فراوانی را تجربه کنم. البته گاهی با ترس، اما با این حال با دل و جرات. این جا فقط از درس ها و رویدادهایی گفته ام که برایم سودمند بوده است. نمی گویم چطور از راه حل ها کمک گرفته ام، چون می دانم تو خودت باهوش، خلاق و مبتکری و از آن ها در زمان مناسب، به نحو شایسته بهره می بری. در این کتاب حکایت هایی می خوانی از بزرگ شدن، پیشامدهایی غیرمنتظره، چند شعر، چند داستان سرگرم کننده که به خنده ات می اندازد و تعدادی که تو را به فکر فرو می برد.

به این نتیجه رسیده ام که بیشتر مردم بزرگ نمی شوند! ما، جای پارک خودمان را پیدا می کنیم و به کارت های اعتباری مان افتخار می کنیم! ازدواج می کنیم و جرات می کنیم بچه دار شویم و به آن بزرگ شدن می گوییم. اما فکر کنم بیشترین کاری که می کنیم پیر شدن است. ما تراکم سال ها را در بدن هایمان و روی صورت هایمان این طرف و آن طرف می بریم اما معمولا خود حقیقی ما، کودک درونمان، هنوز بی گناه است و مثل گیاه مگنولیا خجالتی است.

چیزی که بر من اتفاق می افتد، می تواند مرا تغییر دهد. اما اجازه نخواهم داد که آن اتفاق، مرا تقلیل دهد.