کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست

No One Belongs Here More Than You
کد کتاب : 1177
مترجم :
شابک : 978-964-362-616-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

برنده ی جایزه ی بین المللی فرانک اوکانر سال ۲۰۰۷

معرفی کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست اثر میراندا جولای

کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی میراندا جولای است که نخستین بار در سال 2005 منتشر شد. میراندا جولای، تمامی استعدادهای خارق العاده ی خود را در خلق این مجموعه ی جذاب، روح بخش و پراحساس به کار گرفته و توانسته به لحظات به ظاهر بی اهمیت، قدرت و گیرایی به خصوصی ببخشد. در این داستان های خیره کننده، مواجهه ای دوستانه، یک سوءتفاهم و یا آشکار شدن یک موضوع ممکن است دنیای شخصیت ها را زیر و رو کند. جولای با توانایی و تسلطی مثال زدنی از خصوصیات، منطق و آرزوهای عجیب و غریب حاکم بر زندگی هر یک از کاراکترها پرده برمی دارد. کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست، اولین اثر نویسنده ای است که ایده هایش را به شکلی فوق العاده بدیع و هیجان انگیز بر روی کاغذ ثبت می کند.

کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست

میراندا جولای
میراندا جولای، زاده ی 15 فوریه ی 1974، هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و نوازنده ای آمریکایی است. جولای در ورمونت به دنیا آمد. پدر و مادر او هر دو نویسنده بودند. جولای پس از کالج به پورتلند در اورگان رفت و هنرهای نمایشی را دنبال کرد. او در عرصه ی نمایش و سپس نویسندگی به موفقیت های فراوانی رسید.
نکوداشت های کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست
These delightful stories do that essential-but-rare story thing: they surprise.
این قصه های لذت بخش، همان کار ضروری اما کمیاب در داستان سرایی را انجام می دهند: آن ها غافلگیرکننده هستند.
George Saunders, Author

Funny and insightful.
بامزه و خردمندانه.
New York Times New York Times

An exhilarating read.
هیجان انگیز.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب هیچکس مثل تو مال این جا نیست (لذت متن)
من هرگز عشق واقعی را نشناختم. آیا با ما همدردی می کرد؟ آیا می دانست این چه حسی است؟ اکثر مردم می دانند. آدم دائم حس می کند توی این دنیا تنهاست و بقیه با هم لیلی و مجنونند، اما واقعا این طور نیست. عموما آدم ها خیلی همدیگر را دوست ندارند.

گاهی وقت ها توی رختخواب دراز می کشم و سعی می کنم بفهمم واقعا کدام دوستانم برایم اهمیت دارند و همیشه هم به یک نتیجه می رسم: هیچ کدام. همیشه فکر می کردم دوستان فعلی ام یک جور دست گرمی اند و سر و کله ی دوست های واقعی بعدا پیدا می شود. اما نه. همین ها دوستان واقعی ام هستند.

اکثر مردم دوست دارند با آدم هایی که هم قد و اندازه ی خودشان باشند دوست شوند، چون این طوری گرد نشان اذیت نمی شود. البته اگر بحث عشق و عاشقی در میان باشد موضوع فرق می کند چون در آن حالت، تفاوت سایز خیلی هم به نظر طرفین جذاب می رسد. معنی اش این است: من همه جوره با تو کنار می آیم.