کتاب دین،قدرت،جامعه

Selected worksFrom Max Webe
  • 168,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 11830
مترجم :
شابک : 9789646641303
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 555
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دین،قدرت،جامعه اثر ماکس وبر

کتاب دین، قدرت ، جامعه، مجموعه ای از مقالات ماکس وبر، جامعه شناس؛ تاریخدان و سیاستمدار آلمانی است. این کتاب به 4 بخش مجزا تقسیم شده است. بخش اول در دو فصل با عنوان های سیاست در مقام حرفه و علم در مقام حرفه به علم و سیاست می پردازد. بخش دوم به فدرت، بخش سوم به دین و بخش چهارم به بررسی ساختارهای اجتماعی می پردازد. برخی از مقاله هایی که در این کتاب آمده است، در ترجمه های دیگر آثار وبر از جمله «اقتصاد و جامعه» و «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری» نیز آمده است. اما به طور کلی کوشش شده است تا این کتاب مقاله ها و رساله هایی از وبر که سه مفهوم دین، قدرت و جامعه را داشته اند در خود جای دهد. در کتاب دین، قدرت و جامعه، موضوع اصلی بحث های وبر در خصوص دین، قدرت و جامعه این است که در مذهب نیز با زدودن حالت های غیرقابل توجیه و فهم انسانی از دین، عقلانیت حاکم می شود . از نگاه وبر، جهان نوین خدایانش را رها کرده و همه چیز را عقلانی کرده است. او سعی می کند تا نشان دهد چگونه پیامبران با جاذبه هایی که داشتند توانستند قدرت های کاهنان را که بر سنت مبتنی بودند از اعتبار بیندازند و چگونه با پیدایش دین مبتنی بر کتاب، دوران پرشکوه برای دین آغاز شد.
مقاله ها و سخنرانی های کتاب دین، قدرت و جامعه را احمد تدین گزینش و ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر هرمس منتشر شده است.

کتاب دین،قدرت،جامعه

ماکس وبر
کارل ماکسیمیلیان امیل وبر (به آلمانی: Karl Emil Maximilian "Max" Weber) جامعه شناس، استاد اقتصاد سیاسی، تاریخدان، حقوقدان وسیاست مدار بود و به گونه ای ژرف نظریه اجتماعی و جامعه شناسی را زیر نفوذ و تأثیر خود قرار داد.کار عمدهٔ وبر دربارهٔ خردگرایی و عقلانی شدن و به اصطلاح افسون زدایی از علوم اجتماعی و اندیشه های علمی است که او آن را به ظهورسرمایه داری و مدرنیته مربوط ساخت. وبر معاصر جرج زیمل، چهرهٔ برجسته در بنیاد نهادن روش شناسی ضداثبات گرایی، معاصر بود. کسی که جامعه شناسی را نه به عنوان رشته...