کتاب دانشمند و سیاستمدار

La savant et le politique
  • 15 % تخفیف
    195,000 | 165,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 11841
مترجم :
شابک : 9789642242931
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1928
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دانشمند و سیاستمدار اثر ماکس وبر

کتاب «دانشمند و سیاستمدار» نوشته جامعه‌شناس آلمانی ماکس وبر است که از سخنرانی‌هایی در سال‌های 1917 و 1919 در دانشگاه مونیخ، ایراد شده است.
ظهور سرمایه داری آلمان به دنیای علمی نیز کشیده می شود. بنابراین دانشمند خود را از ابزار تولید می بیند و وارد نوعی بی ثباتی می شود. دانشمند تحقیقات خود را الهام می گیرد که با شهود هنرمند قابل مقایسه است.

روابط بین دانشمندان با روابط دنیای هنر قابل مقایسه نیست. نمی‌توانیم بگوییم که یک شاهکار برتر از شاهکار دیگر است، زیرا بحث دیدگاه است. برعکس، دانشمند از تحقیقات دیگری پیشی می گیرد در حالی که می داند دیر یا زود دیگری دوباره از او پیشی خواهد گرفت. «هر کار علمی تکمیل شده معنای دیگری جز ایجاد سوالات جدید ندارد، باید بر آن غلبه کرد».

کتاب دانشمند و سیاستمدار

ماکس وبر
کارل ماکسیمیلیان امیل وبر (به آلمانی: Karl Emil Maximilian "Max" Weber) جامعه شناس، استاد اقتصاد سیاسی، تاریخدان، حقوقدان وسیاست مدار بود و به گونه ای ژرف نظریه اجتماعی و جامعه شناسی را زیر نفوذ و تأثیر خود قرار داد.کار عمدهٔ وبر دربارهٔ خردگرایی و عقلانی شدن و به اصطلاح افسون زدایی از علوم اجتماعی و اندیشه های علمی است که او آن را به ظهورسرمایه داری و مدرنیته مربوط ساخت. وبر معاصر جرج زیمل، چهرهٔ برجسته در بنیاد نهادن روش شناسی ضداثبات گرایی، معاصر بود. کسی که جامعه شناسی را نه به عنوان رشته...