کتاب خوشی ها و مصایب کار

The Pleasures and Sorrows of Work
کد کتاب : 1185
مترجم :
شابک : 978-600-229-229-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 358
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

جزو لیست پرفروش های نیویورک تایمز

جزو فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب خوشی ها و مصایب کار اثر آلن دوباتن

کتاب خوشی ها و مصایب کار، اثری نوشته ی آلن دوباتن است که اولین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب، کاوشی عمیق درباره ی لذت ها و مشکلات موجود در محیط های کاریِ دنیای مدرن است و به زیبایی نشان می دهد که انسان ها شبانه روز با چه مسائلی رو به رو هستند تا بتوانند چرخ این دنیای آشوبناک را به گردش درآورند. دوباتن با نگاهی فیلسوفانه و ترکیب هنرمندانه ی لطافت طبع و خِرد، ما را به سفری به گوشه و کنار شغل هایی مختلف، از علوم پیچیده گرفته تا تولید بیسکوییت، می برد و نشان می دهد چه عواملی باعث می شوند که شغل ها، رضایت بخش و یا جان فرسا باشند. همانطور که دوباتن اشاره می کند، اغلب ما هنوز درگیر شغل هایی هستیم که خویشتنِ شانزده ساله مان برای ما انتخاب کرده بود. کتاب خوشی ها و مصایب کار، راهنمایی بی نقص برای اضطراب های بی رحم و امید های هیجان انگیزی است که در طول سفرمان در جای جای دنیای کار و فعالیت، با آن ها رو به رو می شویم.

کتاب خوشی ها و مصایب کار

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
نکوداشت های کتاب خوشی ها و مصایب کار
With a dazzling ability to reveal the extraordinary in the ordinary (and vice versa).
با توانایی خیره کننده برای آشکار کردن مسائل خارق العاده در موضوعات عادی (و برعکس).
Book Browse

A perceptive philosophical meditation on work.
تأملی فیلسوفانه و خردمندانه درباره ی کار.
Boston Globe Boston Globe

Groundbreaking in approach, style and imagination.
پیشگامانه در رویکرد، سبک و تخیل.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب خوشی ها و مصایب کار (لذت متن)
هنگام ورود به ساختمان با تالار انتظاری مواجه می شوی که جوری طراحی شده که سر هر تازه واردی اجتناب ناپذیر به عقب خم شود و ردیف طبقاتی را که به ظاهر به ابدیت می روند، دنبال کند و در این گیر و دار ذهنش درگیر احترامی شود که باید به کسانی ادا کرد که سازنده و گرداننده ی این بنای غول پیکر هستند، درست مثل سازندگان کلیسای جامع که زمانی آدم را به انجام همین کار در برابر رواق های گنبدی شکل شان می خواندند؛ اما برخلاف کلیسای شارتر معلوم نیست آدم باید چه چیز را تحسین کند.

تمدن اداری بدون بلند شدن ها و به زمین نشستن های سخت تحت تاثیر قهوه و الکل عملی نبود.

دوران پیش از علم با همه معایبش حداقل آرامش ذهنی برای آدم هایش به ارمغان می آورد، آرامشی حاصل از این دانش که همه دستاوردهای انسان در برابر عظمت جهان هیچ است. ما به لحاظ اسباب و وسایل، رفاه بیشتری نصیب مان شده اما در دیدگاه های مان فروتنی کمتری داریم و با حس حسادت، اضطراب و خودخواهی دست و پنجه نرم می کنیم.