کتاب انسان خداگونه

Homo Deus
کد کتاب : 1187
مترجم :
شابک : 978-600-490-270-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 542
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

جزو ۱۰ کتاب برتر غیر داستانی سال ۲۰۱۷ به انتخاب مجله ی تایم

کاندید جایزه ی کتاب ولکام سال ۲۰۱۷

جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

معرفی کتاب انسان خداگونه اثر یووال نوح هراری

کتاب انسان خداگونه، اثری نوشته ی یووال نوح هراری است که اولین بار در سال 2015 به انتشار رسید. انسانیت در طول قرن گذشته موفق به انجام غیرممکن ها شده و توانسته از قحطی، طاعون و جنگ جان سالم به در ببرد. شاید پذیرفتن این موضوع سخت باشد اما همان طور که هراری با نثر جذاب و آموزنده ی خود توضیح می دهد، مسائلی چون قحطی، طاعون و جنگ از نیروهایی غیرقابل کنترل به چالش هایی قابل مدیریت تبدیل شده اند. اما چه چیزی جای این مسائل را گرفته است؟ ما انسان ها به عنوان خدایان خودخوانده ی سیاره ی زمین، چه سرنوشتی را برای خود رقم خواهیم زد و به دنبال چه مأموریتی خواهیم بود؟ کتاب انسان خداگونه به پروژه ها، رویاها و کابوس هایی می پردازد که قرن بیست و یکم را شکل خواهند داد (از غلبه بر مرگ گرفته تا ساخت زندگی مصنوعی). این کتاب پرفروش و فراموش نشدنی، سوال هایی بنیادین را مطرح می کند: ما به چه سمتی خواهیم رفت؟ چگونه از این دنیای شکننده در برابر قدرت های تخریب گرانه ی خودمان محافظت خواهیم کرد؟ این، مرحله ی بعدی تکامل است. این، انسان خداگونه است.

کتاب انسان خداگونه

یووال نوح هراری
یووال نوح هراری، زاده ی 24 فوریه ی 1976، تاریخ نگار و استاد تاریخ دانشگاه اورشلیم است. نوشته های هراری بیشتر به موضوعاتی چون اختیار، هوشیاری و تعاریف هوشمندی اختصاص دارند. او هر روز، دو ساعت به مدیتیشن و سکوت می پردازد و معلم مدیتیشن نیز هست. او گیاه خوار است، از شبکه های اجتماعی دوری می گزیند و داشتن گوشی هوشمند را برای خود مناسب نمی داند.
نکوداشت های کتاب انسان خداگونه
An original, compelling, and provocative book.
کتابی بدیع، هیجان انگیز و برانگیزاننده.
Goodreads

An extraordinary book that explores the future of the human species.
کتابی خارق العاده که به کاوش در آینده ی نوع بشر می پردازد.
Book Browse

Spellbinding.
مسحورکننده.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب انسان خداگونه (لذت متن)
این بهترین دلیل برای آموختن تاریخ است: نه برای پیش بینی آینده، بلکه برای آزاد کردن خود از گذشته و تصور سرنوشت های جایگزین. البته که این، آزادی مطلق نیست؛ ما نمی توانیم از شکل داده شدن توسط گذشته اجتناب کنیم. اما مقداری آزادی بهتر از هیچی است.

تاریخ، نه روایتی واحد بلکه هزاران روایت گوناگون است. هر وقت که انتخاب می کنیم یکی را تعریف کنیم، همزمان انتخاب می کنیم که دیگر روایت ها را خاموش سازیم.

شایع ترین واکنش ذهن بشر به موفقیت و دستاورد، نه رضایت بلکه میل شدید به داشتن بیشتر و بیشتر است.