کتاب درختی در بروکلین می روید

A Tree Grows in Brooklyn
کد کتاب : 1189
مترجم :
شابک : 978-600-92457-3-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 511
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1945 ساخته شده است.

معرفی کتاب درختی در بروکلین می روید اثر بتی اسمیت

کتاب درختی در بروکلین می روید، رمانی نوشته ی بتی اسمیت است که اولین بار در سال 1943 منتشر شد. این رمان آمریکایی کلاسیک و بسیار محبوب درباره ی بزرگ شدن دختری جوان، داستانی گزنده و تکان دهنده سرشار از مهربانی و بی رحمی، و خنده و ناراحتی است و زندگی ها، شخصیت ها و رویدادهای هیجان انگیزی را در خود جای داده است. داستان دختری جوان، حساس و آرمان گرا به نام فرانسی نولان و سال های تلخ و شیرین و سرنوشت ساز زندگی اش در زاغه های ویلیامزبورگ برای بیش از هفت دهه است که میلیون ها مخاطب را به وجد آورده و الهام بخش آن ها بوده است. تجربه های روزانه ی خانواده ی فراموش نشدنیِ نولان با صداقت و جذابیتی منحصر به فرد در اثری ادبی به نگارش درآمده اند که به شکلی درخشان، زمان و مکانی خاص را به همراه لحظاتی بسیار ناب از تجربه های انسانی به تصویر می کشد.

کتاب درختی در بروکلین می روید

بتی اسمیت
بتی اسمیت، زاده ی 15 دسامبر 1896 و درگذشته ی 17 ژانویه ی 1972، نویسنده ای آمریکایی بود.اسمیت در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. او پس از سپری کردن مدتی کوتاه در کنار مادر و پدرخوانده اش در ریچموند هیلز، بدون اطلاع آن ها به همراه جورج اسمیت به میشیگان رفت و به تحصیل در رشته ی حقوق در دانشگاه میشیگان پرداخت. بتی و جورج در سال 1919 با هم ازدواج کردند و صاحب دو فرزند شدند. اسمیت پس از مدتی، توانایی های خود را در عرصه ی روزنامه نگاری، ادبیات، رمان و نمایشنامه گسترش داد و در این زمینه ها به موفقیت رسی...
نکوداشت های کتاب درختی در بروکلین می روید
One of the books of the century.
یکی از کتاب های برتر قرن.
New York Public Library

If you miss A Tree Grows in Brooklyn you will deny yourself a rich experience.
اگر «درختی در بروکلین می روید» را از دست بدهید، خودتان را از تجربه ای غنی محروم خواهید ساخت.
New York Times New York Times

Betty Smith was a born storyteller.
بتی اسمیت، داستان سرایی مادرزاد بود.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب درختی در بروکلین می روید (لذت متن)
جدی و باوقار کلمه ای است که می توان بر بروکلین، در نیویورک گذاشت، به ویژه در آن تابستان اندوهگین 1912 که واژه مناسبی بود، ولی برای محله ویلیامزبرگ بروکلین، بی تناسب می نمود. واژه های زیبا و دوست داشتنی با بروکلین سازگاری نداشت. جدی، تنها واژه ای به حساب می آمد که با آن متناسب بود، به ویژه در بعد از ظهر هر شنبه در فصل تابستان.

نیاکان من خواندن و نوشتن بلد نبودند. پدران آن ها نیز سواد خواندن و نوشتن نداشتند. پدر و مادرم هم به مدرسه نرفتند. با این حال، من، فرانسی نولان، به کالج می روم! می شنوی، فرانسی؟ تو به کالج می روی؟ آه خدای بزرگ!

همه چیز را طوری ببین که انگار داری برای اولین بار یا آخرین بار به آن نگاه می کنی؛ این گونه زمانت روی زمین سرشار از شکوه خواهد بود.