کتاب استیون هاکینگ

Stephen Hawking: An Unfettered Mind
ذهنی رها
کد کتاب : 11901
مترجم :
شابک : 978-600-6043-18-0
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب استیون هاکینگ اثر کیتی فرگوسن

کتاب استیون هاکینگ (ذهنی رها)، اثری نوشته ی کیتی فرگوسن است که اولین بار در سال 1992 انتشار یافت. این کتاب به زندگی یکی از برجسته ترین چهره های عصر ما می پردازد: نویسنده ی پرفروش کتاب «تاریخچه زمان»، فیزیکدان بزرگ و مردی الهام بخش برای میلیون ها انسان در سراسر زمین. کیتی فرگوسن، اطلاعات جدیدی را در مورد شیوه ی تفکر و کار هاکینگ، ماجرجویی های خیال انگیز او در کشف اسرار کیهان، کشف موج های جاذبه و استفاده ی هاکینگ از شهرت خود برای اهداف انسان دوستانه و بقا روی زمین و فراتر از آن، در اختیار مخاطبین می گذارد. فرگوسن همچنین به شکلی درخشان، زبان پیچیده ی فیزیک نظری را به زبانی ساده تبدیل می کند تا مخاطبین بتوانند با آثار علمی استیون هاکینگ نیز ارتباط برقرار کنند.

کتاب استیون هاکینگ

کیتی فرگوسن
کیتی فرگوسن، زاده ی 16 دسامبر 1941، نویسنده ی علمی، استاد دانشگاه و نوازنده ای آمریکایی است. فرگوسن در دانشکده ی جولیارد به تحصیل موسیقی پرداخت و به مدت بیست سال در عرصه ی موسیقی، فعالیت حرفه ای کرد. شناخته شده ترین کتاب های او، زندگی نامه هایی درباره ی استیون هاوکینگ، تایکو برا، یوهانس کپلر و ریاضیدان و فیلسوف یونان باستان، فیثاغورس هستند.
نکوداشت های کتاب استیون هاکینگ
A rich and comprehensive picture of Hawking's life.
تصویری غنی و جامع از زندگی هاکینگ.
Barnes & Noble

Intelligent and readable.
هوشمندانه و خواندنی.
The Los Angeles Times

A delightful book. Highly recommended.
کتابی لذت بخش. به شدت توصیه می شود.
Choice

قسمت هایی از کتاب استیون هاکینگ (لذت متن)
از صومعه ای که در سده ی دوازدهم در این مکان بود، یا از گیاهان و درختان باغ هایی که بعدها بر خرابه هایش روییدند، هیچ نشانی بر جا نمانده است. در عوض، ساختمان هایی غم بار و کارخانه مانند، که از فرط دلمردگی می توانند زندان قلمداد شوند، در کنار خیابانی با آسفالت خاکستری قد برافراشته اند. درون مجتمع وضعیت به مراتب بهتر می شود، و از دو دهه ای که نخستین بار درباره اش نوشتم، ساختمان هایی تازه تر ساخته شده اند، ولی دیوارهای شیشه ای این سازه های خوش طرح مدرن باز هم به غیر از غم زدگی همسایگان سالمندتر خود، چندان چیزی را بازتاب نمی دهند.

با نگریستن به استیون هاکینگ، خاموش در صندلی چرخدارش در حالی که یکی از دانشجویان پژوهشی اش متن سخنرانی وی را می خواند، هیچ یک از کسانی که او را می شناختند به فکرشان خطور نکرده بود که او گزینه ای نویدبخش برای جلوداری در چنین ماجراجویی نیست. ولی بیشتر شنوندگان می دانستند که فیزیک نظری برای هاکینگ، گریزگاهی است از زندانی به مراتب دلمرده تر از آزمایشگاه های کوندیش قدیمی.