کتاب شجاع مثل تو

As Brave As You
کد کتاب : 11902
مترجم :
شابک : 978-600-353-429-2‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

شجاع مانند تو
As Brave As You
کد کتاب : 40605
مترجم : مهسا ناصربخت
شابک : 978-9641702955
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شجاع مثل تو اثر جیسون رینولدز

کتاب شجاع مثل تو، رمانی نوشته ی جیسون رینولدز است که اولین بار در سال 2016 منتشر شد. تابستان جینی پر از غافلگیری های مختلف است. اولی این است که او به همراه برادر بزرگش، ارنی، قرار است برای اولین بار بروکلین را ترک کند و برای دیدن پدربزرگشان به ویرجینیا برود. دومین غافلگیری زمانی از راه می رسد که جینی می فهمد پدربزرگش نابینا است. اما پدربزرگ چگونه لباس هایش را با هم هماهنگ می کند؟ چگونه می داند که به کدام سمت باید حرکت کند؟ چگونه با اجاق گاز غذا درست می کند؟ جینی فکر می کند که بابابزرگ، شجاع ترین آدمی است که او تا به حال دیده، اما پس از مدتی می بیند که بابابزرگ هیچ وقت خانه را ترک نمی کند، هیچ وقت. و وقتی جینی اتاقی مخفی را پیدا می کند که بابابزرگ همیشه در آن می رود و ناپدید می شود، به این فکر می کند که آیا پدربزرگش اصلا شجاع هست یا نه.

کتاب شجاع مثل تو


ویژگی های کتاب شجاع مثل تو

برنده جایزه اشنایدر فمیلی

جیسون رینولدز
جیسون رینولدز، زاده ی 6 دسامبر 1983، نویسنده ای آمریکایی است. او برای مخاطبین نوجوان، شعر و رمان می نویسد. رینولدز ابتدا در نه سالگی و با موسیقی رپ به نوشتن شعر علاقه مند شد. او در دانشگاه مریلند به تحصیل در رشته ی زبان انگلیسی پرداخت. رینولدز برنده ی جایزه ی اشنایدر فمیلی و نامزد جایزه ی ملی کتاب امریکا بوده است.
نکوداشت های کتاب شجاع مثل تو
A multifaceted story that skillfully blends light and dark elements.
داستانی چندوجهی که به شکلی ماهرانه، عناصر تاریک و روشن را در هم می آمیزد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

This novel explores the past's repercussions on the present.
این رمان به کاوش در تأثیرات گذشته بر زمان حال می پردازد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A rich story about family and courage.
داستانی غنی درباره ی خانواده و شجاعت.
School Library Journal School Library Journal

قسمت هایی از کتاب شجاع مثل تو (لذت متن)
جینی سوار ماشین شد و فوری گفت: «ببخشید، باید به پرنده ها غذا می دادم.» موتور ماشین از قبل روشن بود و مامان بزرگ هم پشت فرمان آماده حرکت بود. جینی کمی وول خورد تا کامیون را از جیبش بیرون بیاورد. بعد آن را طوری توی جیب پشت صندلی مامان بزرگ جا داد تا او کامیون را نبیند. جینی خیلی تنگ و فشرده کنار سبد نخودفرنگی ها نشست، یا دقیقا کنار ۶۲۷ تا غلاف نخودفرنگی. بغل دستش چندتا کیسه به اندازه ی ظرف ناهار مدرسه و یک ترازو هم بود و جینی نمی خواست کامیون آسیبی ببیند. ارنی در نقش نگهبان راننده، کنار مامان بزرگ نشسته بود.

مامان بزرگ پیچ رادیو را چرخاند و گفت: «فهمیدم، باید به آن پرنده های بدبو غذا می دادی. حالا کمربندت را ببند.» درست است؛ رادیوی ماشین مامان بزرگ با یک پیچ کنترل می شد، نه یک دکمه. یک پیچ. ماشینش قدیمی بود، ولی دست کم مثل ماشین کرب، کهنه و زشت نبود. برنامه رادیو از اخبار به موسیقی جاز و بعد هم به موسیقی رپ رسید. وقتی مامان بزرگ به ضرباهنگ و موسیقی بم هیپ هاپ رضایت داد، جینی سرحال شد و سرش را تکان داد. ولی مامان بزرگ دوباره شبکه رادیو را عوض کرد.

مامان بزرگ رادیو را روی یک شبکه ی موسیقی کلیسایی گذاشت و گفت: «حالا دیگر راه می افتیم.» او به خاطر آفتاب، سایه بان را پایین کشید و آهسته فرمان را گرداند تا از مسیر تپه پایین برود. وقتی پایین تپه رسیدند، او صدای موسیقی را بلند کرد. ارنی و جینی هیچ کدام بدشان نمی آمد با صدای بلند به موسیقی گوش کنند، اما وقتی موسیقی کلیسایی با صدای بلند پخش می شد و مادربزرگشان هم طوری با تمام وجود نعره می زد که انگار راست راستی داخل کلیساست، یک جورهایی اوضاع غیرعادی می شد. ارنی برای اینکه جلوی خنده اش را بگیرد، از پشت پنجره به بیرون نگاه کرد. جینی هم سعی کرد هرطور شده سوالی از مامان بزرگ بپرسد تا او مجبور شود صدای موسیقی را کم کند.