کتاب مرده سوزی

Three Plays : A Man of God, Ariadne, The Funeral Pyre
نمایش نامه
کد کتاب : 119306
مترجم :
شابک : 978-6220604440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مرده سوزی اثر گابریل مارسل

«مرده‌سوزی»، نمایشنامه‌ای نوشته‌ی فیلسوف فرانسوی، اونوره مارسل است. «مرده‌سوزی» همچون دیگر آثار این فیلسوف درباره‌ی مرگ است. او در این نمایشنامه به مرگ و مفاهیم برخواسته از سوگواری و اندوه اشاره می‌کند و گرچه ‌«مرده‌سوزی» ساختار متفاوتی ندارد، اما فضایی ساده را در گفت‌و‌گوهای عمیق میان شخصیت‌ها به‌وجود آورده است.
نمایشنامه‌ی «مرده‌سوزی»، به رابطه‌ی پدر و مادر یک سرباز کشته‌شده جنگ جهانی اول با عروس‌شان می‌پردازد و اونوره مارسل در پی آن است تا تنش‌های عاطفی و جراحت‌های احساسی که میراث جنگ است را در میان اعضای این خانواده نشان دهد.
درباره‌ی نویسنده‌ی «مرده سوزی» می‌توان گفت که گابریل اونوره مارسل در 1889 در پاریس به دنیا آمد. او از مهم‌ترین فیلسوفان اگزیستانسیالیسم مسیحی محسوب می‌شود که در حوزه‌های مختلفی‌ چون تئاتر و نقد موسیقی نیز فعالیت می‌کرد. کتاب «راز وجود» از مهم‌ترین آثار فلسفی اوست. مارسل در فلسفه به مارتین هایدگر (فیلسوف شهیر آلمانی) نزدیک است و نیز مسئله‌ی ایمان را از دیدگاه «کی‌یرکگور» بررسی کرده است. از آثار این فیلسوف که به فارسی ترجمه شده‌اند‌ می‌توان به «انسان مسئله‌گون»، «بودن و داشتن» و «فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم» اشاره کرد. مارسل در 1973 درگذشت.

کتاب مرده سوزی

گابریل مارسل
گابریل اونوره مارسل (Gabriel Honoré Marcel)‏ (۷ دسامبر ۱۸۸۹، پاریس - ۸ اکتبر ۱۹۷۳، پاریس) فیلسوف فرانسوی بود. او یکی مهمترین فیلسوفان اگزیستانسیالیسم مسیحی به‌شمار می‌رود. او نویسنده حدود ۳۰ نمایشنامه نیز می‌باشد و علاوه بر فلسفه و تئاتر او منتقد موسیقی نیز هست.مهمترین اثر مارسل کتاب «راز وجود» (Mystery of Being) نام دارد که در آن فلسفهٔ خود را «مذهب نوسقراطی» یا «مذهب سقراطی مسیحی» می‌خواند. از دیدگاه او موضوع فلسفه وجود است،...
قسمت هایی از کتاب مرده سوزی (لذت متن)
بله، منظورم همینه، خودکشی. به هم ریختین؟ می تونین خیلی راحت تأییدم کنین تا «من» با اون نیمه جنازه ازدواج کنم. ولی به جز ترحم چه حسی می تونم به ش داشته باشم؟