کتاب کتاب زنان و چند مقاله ی دیگر

Women
کد کتاب : 119553
مترجم :
شابک : 978-6003678873
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زنان و چند مقاله ی دیگر اثر سوزان سونتاگ

این کتاب دربردارنده‌ی چند مقاله از سوزان سونتاگ، منتقد و نظریه‌پرداز ادبی آمریکایی است که پیش‌افتاده‌ترین مسائل زیست زنانه را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد چگونه روزمرگی‌هایی که امروزه بدیهی به‌نظر می‌رسند، می‌توانند به نابرابری‌ها و ستم علیه زنان دامن زنند. شاید چندان عجیب نباشد اگر هرروز با حجم تبلیغات محصولات آرایشی و مراقبت‌های پوستی بمب‌باران شویم، اما اگر از زاویه‌ی چشم سونتاگ به قضیه نگاه کنیم، ماجرا فرق می‌کند. سونتاگ در این کتاب با مقایسه‌ی مواجه با چهره‌ی زنان و مردان می‌نویسد: «مرد گرایش به تغییر قیافه‌اش ندارد و دوست دارد همان‌گونه که هست، واقعی به‌نظر برسد. مرد با صورت واقعی‌اش زندگی می‌کند و این صورت، حاکی از تمامی صحنه‌های پیشرفت یا پس‌رفت در زندگی‌اش است؛ دقیقا از آن‌رو که صورت مرد دستکاری نمی‌شود و در هماهنگی کامل با بدنش است، جذابیت مردان با حس قوه‌ی مردانه و انرژی‌ای که به دیگران می‌دهد، قضاوت می‌شود. برعکس، صورت زن بالقوه از بدنش جداست و سیر طبیعی ندارد. صورت زن پرده‌ی نقاشی است و زن پرتره‌ی خود را در آن تجدیدنظر، اصلاح و تکمیل می‌کند.»
دیگر مقالات کتاب نیز به همین سیاق نوشته‌ شده‌اند و در هرکدام از آن‌ها، نویسنده با مقایسه‌ی امکانات و محدودیت‌های زیست‌شناختی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی میان مردان و زنان، به تأمل درباره‌ی نابرابری‌های پرسش‌برانگیز می‌پردازد.

کتاب کتاب زنان و چند مقاله ی دیگر

سوزان سونتاگ
سوزان سانتاگ با نام اصلی سوزان رزنبلت، زاده ی 16 ژانویه 1933 و درگذشته ی 28 دسامبر 2004، نویسنده، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود.سونتاگ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد ولی پس از مدتی به دانشگاه شیکاگو رفت. سونتاگ در دانشگاه های برکلی و شیکاگو در رشته های فلسفه و ادبیات و همچنین رمان نویسی ادامه ی تحصیل داد.او در سال 1950 و تنها زمانی که هفده سال داشت با فیلیپ ریف (معلم و نظریه پرداز اجتماعی) ملاقات و ده روز بعد با او ازدواج کرد. این...
قسمت هایی از کتاب زنان و چند مقاله ی دیگر (لذت متن)
کتاب عکس زنان وحدت سنتی ایدئال ذات و ماهیت زنانه است: زنان به راحتی جذابیت خود را نشان می دهدند و پشت جلوه ی ذات زنانه یا برتری قرار می گیرند. پرتره های زنان زیبایی آن ها را نشان می دهد. در مقابل پرتره های مردان «شخصیت» آن ها را به نمایش می گذارد. زیبایی زن (قلمرو زنانه) هموار و شفاف و شخصیت مرد (قلمرو مردانه) ناهموار و پررمزوراز جلوه می کند. زنانگی، تسلیم، تواضع یا تمنا است. مردانگی زورمند و نافذ است. مردان مشتاق و هشیار به نظر نمی آیند و زنان نیز به طورکلی زورگو به نظر نمی آیند.