کتاب برای این لحظه متشکرم

Thank You for This Moment
کد کتاب : 1202
مترجم :
شابک : 978-600-6835-72-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

معرفی کتاب برای این لحظه متشکرم اثر والری تریرویلر

کتاب برای این لحظه متشکرم، اثری نوشته ی والری تریرویلر است که اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید. به هم خوردن رابطه ی تریرویلر با رئیس جمهور وقت فرانسه، فرانسوا اولان، صفحه ی اول تمامی روزنامه های این کشور را به خود اختصاص داد. اولین خبرها درباره ی بی وفایی اولان در ژانویه ی 2014 به گوش رسید، در زمانی که مجله ی کلوسر، عکس هایی را منتشر کرد که پرده از رابطه ی پنهانی رئیس جمهور با بازیگری به نام ژولیه گیه برمی داشت. تریرویلر هم مانند سایرین از طریق رسانه ها از این رابطه آگاهی یافت و پس از شنیدن خبر، در بیمارستان بستری شد. این کتاب توانست رکورد سریع ترین فروش را در تاریخ فرانسه بشکند. این شرح حال درخشان از تریرویلر به دلیل آشکارسازی هایی درباره ی زندگی خصوصی و سیاسی رئیس جمهور، امواجی از شوک را به ساختار حکومت وارد کرد. کتاب برای این لحظه متشکرم، در کشوری که تلاش می کند حریم خصوصی زندگی سیاستمدارانش را حفظ کند، گفتمان های نوینی را پدید آورد و باعث به وجود آمدن حساسیت های جدیدی نسبت به زندگی خصوصی افراد بلندپایه ی فرانسه گردید.

کتاب برای این لحظه متشکرم

والری تریرویلر
والری ماسونو، که بعد از ازدواج دومش با نام خانوادگی تریرولر شناخته می شود، زاده ی 16 فوریه ی 1965، خبرنگار سیاسی و نویسنده ی فرانسوی است. تریرولر در آنژو فرانسه به دنیا آمد. او در سال 1983 مدرک کارشناسی خود را در رشته ی ادبیات دریافت کرد و سپس به دانشگاه پانتئون سوربون رفت تا در رشته ی تاریخ و علوم سیاسی تحصیل کند.تریرولر پس از اتمام تحصیلات، با مجلات سیاسی وارد همکاری شد و در سال 1989، به مجله ی «پاری مچ» پیوست؛ مجله ای که تریرولر در آن، مقالات سیاسی به ویژه درباره ی حزب سوسیالیست فرانسه می ...
نکوداشت های کتاب برای این لحظه متشکرم
It displays a voice that refuses to be silenced for political expediency.
این اثر، صدایی را نشان می دهد که نمی پذیرد به خاطر مصالح سیاسی، خاموش گردد.
Goodreads

Told with shattering clarity.
روایت شده با شفافیتی شوکه کننده.
Amazon Amazon

Totally compelling.
بسیار هیجان انگیز.
Observer Observer

قسمت هایی از کتاب برای این لحظه متشکرم (لذت متن)
«کم کم باید چمدان ها را باز کنیم.» این توصیه فیلیپ لابرو به من بود بعد از انتخاب فرانسوا اولاند. فیلیپ نویسنده و از فعالان رسانه ای است و من برایش احترام زیادی قائل هستم. اما نمی توانستم به توصیه او عمل کنم. نتوانسته بودم خودم را راضی کنم که نشان دهم چه کسی بوده ام. مسئله این نبود که باید بخش هایی از زندگی، خانواده یا ماجرایم با رئیس جمهور را فاش می کردم، ماجرا این بود که من برعکس عمل کرده بودم و همه چیز را قفل کرده بودم.

با این حال روزنامه نگارها باید می نوشتند و حرف می زدند. بعضی از روی بی اطلاعی و البته عده ای برای به راه انداختن جار و جنجال، شروع کرده بودند به ساختن چهره زنی که شباهت بسیار کمی با من داشت. بیش از بیست کتاب، ده ها مجله و هزاران مقاله درباره این زن منتشر شد و همه آن ها در حکم آینه هایی بودند که چهره مرا تغییر می دادند و تحریف می کردند.

فرانسوا بیدار می شود. احساس می کنم نمی توانم دوام بیاورم. فرو می پاشم، نه نمی توانم این را بشنوم، به سمت حمام می دوم. کیسه کوچک پلاستیکی را که در یک کشو و بین لوازم آرایشی ام مخفی شده است برمی دارم. درونش دارو های خواب آور است، انواع داروهای خواب آور به شکل مایع یا قرص. فرانسوا دنبالم می آید داخل حمام. سعی می کند کیسه را از دستم دربیاورد. به سمت اتاق می دوم. او کیسه را از دستم می قاپد و کیسه پاره می شود. قرص ها روی تخت و زمین پخش می شوند. موفق می شوم چند تا از آن ها را جمع کنم و تا جایی که می شود آن ها را می بلعم. می خواهم بخوابم، نمی خواهم ساعت های پیش رو را زنده باشم. احساس می کنم تندبادی به من هجوم خواهد آورد و من قدرت مقاومت در برابر آن ندارم. می خواهم به هر طریقی شده فرار کنم. بیهوش می شوم. بهتر از این چیز دیگری نمی توانستم بخواهم.