کتاب نرودا

Twenty lovepoems and a song of despair
بیست شعر عاشقانه و یک سرود نومیدی به همراه چند پراکنده
کد کتاب : 120352
مترجم :
شابک : 978-6227554977
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1924
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نرودا اثر پابلو نرودا

در میان شعرای بزرگ قرن بیستم، پابلو نرودا نامی آشنا و پررنگ است. او با زبانی گرم و پرشور و با تصاویری زنده و فراوان، حال و هوای خاصی به شعر خود می‌بخشد. نرودا در اشعار خود احساسات انسانی، طبیعت، مبارزات اجتماعی و سیاسی را با موفقیت به تصویر می‌کشد. کتاب "نرودا"، مجموعه‌ای است از ترجمه‌ی اشعار پراکنده‌ی این شاعر شیلیایی که به کوشش بیژن الهی انتخاب و ترجمه شده است. الهی با حساسیت و دقت زیادی به نقل و ترجمه اشعار نرودا پرداخته است. او با توجه به فهم عمیق از شعر نرودا و مهارت در ترجمه، سعی در بازآفرینی زیبایی‌ها و جذابیت‌های اصلی اشعار نرودا داشته است.

در کل، کتاب "نرودا" نه تنها برای علاقه‌مندان به شعر نرودا، بلکه برای کلیه عاشقان شعر و ادبیات، منبعی ارزشمند و لذت‌بخش است. این مجموعه با ترجمه‌ی بیژن الهی، پرتوی تازه‌ای به اشعار نرودا می‌بخشد و خواننده را با زیبایی‌ها و عمق اشعار این شاعر بزرگ آشنا می‌کند.

کتاب نرودا

پابلو نرودا
پابلو نرودا، زاده ی 12 جون 1904 و در گذشته ی 23 سپتامبر 1973، نام مستعار ریکاردو الیسر نفتالی ریس باسوآلت، دیپلمات، سناتور و شاعر نوگرای شیلیایی و برنده ی جایزه ی ادبیات نوبل بود. او نام مستعار خود را از یان نرودا، شاعر اهل چک، انتخاب کرده بود.نرودا در شهر پارال در جنوب سانتیاگو به دنیا آمد. پدرش کارمند راه آهن و مادرش معلم بود. او هنگامی که دوماهه بود، مادرش را از دست داد و همراه پدرش به شهر تموکو رفت.نرودا از کودکی به نوشتن علاقه داشت و بر خلاف میل پدرش با تشویق اطرافیان رو به رو می شد. یکی...