کتاب تنهاترین عاشق عاشق ترین تنها

Tanha-tarin Ashegh
کد کتاب : 120365
شابک : 978-9643377793
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تنهاترین عاشق عاشق ترین تنها اثر نصرالله قادری

«تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها» دومین مجلد از چهارگانه نصرالله قادری – برای چهار یار پیامبر(ص)؛ سلمان، ابوذر، بلال و مقداد – است که انتشارات کتاب نیستان آن را به تازگی روانه بازار نشر کرده است.
تنهاترین عاشق… از منظر ساختار ادبی اثری چندگانه به شمار می‌رود. نویسنده این اثر اذعان داشته که برای نوشتن این داستان که به شرح زندگی ابوذر غفاری صحابه بزرگوار پیامبر اسلام اختصاص دارد بیش از ۳۰۰ اثر را مطالعه کرده است و این مسئله در متن این رمان به خوبی و زیبایی قابل درک و حس است. قادری با شگردی درخور تأمل در جای جای متن این رمان و در نقل‌قول‌ها، از احادیث، روایات و نیز نقل‌قول‌های تاریخی بیان شده در مورد ابوذر و یا برجای مانده از وی استفاده کرده است؛ که اگر بنا به پانوشت زدن بود، به خوبی می‌شد این استنادات را مشاهده کرد. این حجم استفاده از چنین عباراتی در کنار حفظ ساختار داستانی اثر و همچنین تلفیق خیال هنرمندانه نویسنده در توصیف فضا و مکان و زمانی که چنین عباراتی از سوی ابوذر و اطرافیانش روایت شده است، تنها قوت غیر قابل انکار این رمان نیست. قادری در لابه‌لای روایت داستانی خود اطلاعاتی از برخی چهره‌های تاریخی صدر اسلام ارائه داده و چهره‌ای از آنها می‌سازد که بسیاری از مخاطبان این دست آثار و حتی پژوهشگران تاریخی، ممکن است تا پیش از این در مورد آن چیز زیادی نشنیده باشند و اکنون چنین ساختاری به آنها کمک می‌کند تا بتوانند تصویری بکر و زیبا از چنین رویدادی داشته باشند. به عبارت ساده‌تر نویسنده در این رمان در مقام یک رمان­نویس و نه تاریخ­نویس خود را به مخاطبانش ارائه می‌کند و از همین منظر است که قادری توانسته قدرت بیان خود از یک واقعه تاریخی را بر بال تخیلی ذاتی موجود در ادبیات نشانده و به مخاطب خود عرضه کند.

کتاب تنهاترین عاشق عاشق ترین تنها

نصرالله قادری
نصرالله قادری متولد ۲۳ دی ماه ۱۳۳۹، نویسنده، کارگردان، منتقد، استاد دانشگاه، سردبیر ماهنامه تخصصی نمایش، مدیر انتشارات نمایش، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران وابسته به A.I.C.T، عضو کانون مدرسان خانه سینما، تحصیلات: فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی تئاتر، مرکز آموزش هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیسانس کارگردانی سینمای دانشگاه هنر، فوق لیسانس کارگردانی تئاتر دانشگاه تربیت مدرس و دارنده‌ی نشان درجه یک هنری معادل دکتری
دسته بندی های کتاب تنهاترین عاشق عاشق ترین تنها