کتاب سگی که می خواست خورشید باشد

A dog who wanted to be the sun
و سیزده قصه دیگر از قصه های مردم آسیا
کد کتاب : 120618
شابک : 978-9643379254
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سگی که می خواست خورشید باشد اثر محمد هدایی

قصه‌ها تار و پودهای هویت فرهنگی هر ملت و سرزمین به شمار می‌روند، روایت‌هایی که تافته در آداب و رسوم، باورها و اندیشه مردمان یک سرزمین، آنها را هویت داده و حقیقت‌های مکتوم آن دیار و سرزمین را برای سال‌های سال ثبیت و در ذهن و یادها نگاه می‌دارد.
قاره کهن آسیا که شاید بتوان از آن به عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین اقلیم بشری از منظر آداب و رسوم و باورهای فردی و قدیمی‌ترین مهد باورهای دینی در دنیا به شمار آورد، از دیرباز یکی از کانون‌های تولید چنین داستان‌ها و روایت‌های داستانی بوده و بسیاری از آنها را در قالب‌های و شیوه‌های مختلف بیانی و روایی بر جای گذاشته است. قصه در فرهنگ آسیایی در واقع راهی برای زیست بهتر به شمار می‌رود، زیستی که گاه میراث آسمان برای انسان بوده و گاه روش‌هایی است برای زندگی معرفت‌آمیز برای تمامی آنهایی که در نسل‌های آتی آن را می‌خوانند.
کتاب «سگی که می‌خواست خورشید باشد» نیز با چنین رویکردی چهارده داستان از مردمان کشورهای مختلف آسیا را در خود گنجانده است. کتابی که یادآور آثار داستانی نوستالژیک داستانی مردمان آسیا در سال‌های دور و نزدیک به شمار می‌رود و بیش از هر چیز باید آنها را روایت‌های مکتوب‌شده بر پایه متل‌ها و قصه‌ها و افسانه‌های مردمان این مناطق به شمار آورد. مردمان ایران در کنار هند، پاکستان، ژاپن، فلیپین، مالزی، برمه، کره، افغانستان، مالزی، تایلند، نپال، سنگاپور و سریلانکا در این کتاب داستان‌هایی را برگرفته از باورها و رسوم کهن خود بازگو کرده‌اند که بسیاری از آنها دهان به دهان مخاطبان خود چرخیده و سالیان سال نقل محافل بوده است.

کتاب سگی که می خواست خورشید باشد

محمد هدایی
محمد هدایی سال ۱۳۲۴ در شهرستان قُروه به دنیا آمد. کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را سال ۱۳۵۰ از دانشگاه تهران دریافت و سال ۱۳۵۲ مدرک کارشناسی خود را در رشته مشاوره و راهنمایی از دانشگاه ابوریحان گرفت.وی بطور هم­زمان، در مقطع کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی (دانشگاه تربیت معلم) و رشته کتابداری و اطلاع­رسانی(دانشگاه تهران) به تحصیل اشتغال ورزید و سال ۱۳۵۷ فارغ التحصیل شد. سپس تحصیلاتش را در رشته کتابداری و اطلاع رسانی تا مقطع دکتری در دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادام...
دسته بندی های کتاب سگی که می خواست خورشید باشد