کتاب توی کمد نشسته و حرفی باهام نمی زنه!

She sits in the closet
من و عروسکام 1
کد کتاب : 120636
شابک : 978-6222080211
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب توی کمد نشسته و حرفی باهام نمی زنه! اثر نسیم عرب امیری

طی سال­های طولانی، آموزش مباحث علمی حرف اول را در برنامه­های ویژه­ ی کودکان به خود اختصاص داده بود و نهاد و سازمانی موفق محسوب می­شد که داده ­های بیشتری را در اختیار بچه­ ها می­گذاشت. اما امروز و پس ازانجام بررسی­های متعدد در گوشه و کنار دنیا­، رویکردی کاملا متفاوت مورد­قبول قرار گرفته است و انتقال ارزش­ها و مهارت­های زندگی با زبان شیرین کودکانه و ابزار هنرمندانه­، به هدف اصلی تبدیل شده ­است. وجود انبوه آثار ترجمه­ ی این حوزه در بازار نشر­، نشان از اهمیت موضوع در گوشه و کنار دنیا دارد. اما بهتر نیست تفاوت­های فرهنگی را در نظر گرفت و کتاب­هایی در اختیار کودک ایرانی قرار داد که با ریشه­ های او و محیطی که در آن زندگی می­کند­، در ارتباط باشد؟
مجموعه­ ی جدید «من و عروسکام» با همین اهداف برای گروه سنی الف و ب­ ،پنج تا هشت سال، تولید شده و ویژگی­های ممتازش در مقایسه با سایر آثار، آن را به انتخابی هوشمندانه برای والدین و مربیان تبدیل کرده ­است. «من و عروسکام» کتابی تصویریست که با قطعی مناسب و نقاشی­های شاد خانم آتنا شمس­، دنیایی زیبا برای مخاطب خود تصویر می کند. کودک در اولین برخورد­، حس جاندارپنداری خود را در کتاب می بیند. تنوع رنگ­های روشن­، تعدد شخصیت­ها و روایت واضح نقاشی­ها­، توجه اورا به متن جلب می ­کند و کنجکاوی­اش را برای شنیدن یا خواندن شعرها برمی­­ انگیزد. راوی «ماجرای من و عروسکام» دختر­­بچه­ ای دبستانی به اسم غزل است. نویسنده بدون این­که در دام پند و نصیحت بیفتد با پرداختی هنرمندانه و پر از ماجرا او را به سمت خصایل نیک انسانی همچون دوستی­، بخشندگی­ و همدلی سوق می­دهد. دنیای «من و عروسکام» بر خلاف اکثر تولیدات فرهنگی این گروه سنی­، اعم از کتاب یا انیمیشن­، دنیایی بدون مشکل­، ساختگی و فاقد اتفاقات غم­انگیز نیست. کودک با ظرافت با مسایلی مثل فقر و مرگ هم برخورد می­کند اما این مواجهه­ ی دقیق، آرامش و شادابی کتاب و مخاطب کم ­سن آن را تحت­ تاثیر قرار نمی­دهد و باعث ناامنی و ترس نمی­شود­، بلکه مخاطب این بخش زندگی را هم می­پذیرد و در­حد توان خود درصدد بهتر کردن شرایط بر­می­­ آید.

کتاب توی کمد نشسته و حرفی باهام نمی زنه!

نسیم عرب امیری
نسیم عرب‌امیری (زاده ۱۸ آبان ۱۳۶۵) شاعر، فیلمنامه‌نویس و طنزنویس زن ایرانی است.عرب امیری توانست با انتشار اولین کتابش نظر بزرگان وادی طنز را به خود جلب کند.
دسته بندی های کتاب توی کمد نشسته و حرفی باهام نمی زنه!