کتاب موج ها

The Waves
کد کتاب : 1207
مترجم :
شابک : 978-964-369-213-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

معرفی کتاب موج ها اثر ویرجینیا وولف

کتاب موج ها، رمانی نوشته ی ویرجینیا وولف است که اولین بار در سال 1931 وارد بازار نشر شد. رمان موج ها اغلب به عنوان تجربی ترین اثر وولف در نظر گرفته می شود و از تک گویی هایی تشکیل شده که توسط شش شخصیت کتاب به زبان آورده می شوند: برنارد، سوزان، رودا، نویل، جینی و لوییس. پرسیوال، شخصیت مهم دیگری است که مخاطبین هیچ وقت حرف هایش را از زبان خودش نمی شنوند. تک گویی هایی که به زندگی شخصیت ها می پردازند به وسیله ی نُه متن کوتاه روایت شده به صورت سوم شخص از هم جدا می شوند؛ متن هایی که وضعیت های متفاوت منظره ای ساحلی را در طول یک روز (از طلوع تا غروب خورشید) به تصویر می کشند. همزمان با صحبت های شش شخصیت یا «صدای» داستان، وولف با هنرمندیِ تمام به کاوش در مفاهیمی چون فردیت، خویشتن و اجتماع دست می زند.

کتاب موج ها

ویرجینیا وولف
آدلاین ویرجینیا وولف، زاده ی ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ و درگذشته ی ۲۸ مارس ۱۹۴۱، بانوی رمان نویس، مقاله نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته ی تحریر درآورده است.پدرش، لسلی استیون، منتقد برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا و از فیلسوفان مشهور لاادریگرا بود. اگرچه برادران او برای تحصیل به کمبریج فرستاده شدند، او تحصیلات رسمی دریافت نکرد و در منزل معلم خصوصی داشت. ویرجینیا از کتابخانه ی غنی پدر بهره بسیاری...
نکوداشت های کتاب موج ها
Virginia Woolf's masterpiece.
شاهکار ویرجینیا وولف.
Goodreads

Clear, bright, burnished, and once marvelously accurate.
واضح، درخشان، صیقل داده شده و به شکل معجزه آسایی دقیق.
New York Times New York Times

Glorious.
شکوهمند.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب موج ها (لذت متن)
برنارد گفت: «حالا وقت جمع بندی است. حالا باید معنای زندگی ا م را برایتان شرح دهم. چون یکدیگر را نمی شناسیم. هرچند که یک بار دیدم تان، گمانم در عرشه ی یک کشتی که به آفریقا می رفت... دچار این توهمم که چیزی که لحظه ای بر جا می ماند، گردی، وزن و ژرفا دارد و کامل است. در این لحظه انگار زندگی من همین است.»

خوشا سکوت؛ فنجان قهوه، میز، خوشا تنها نشستن چون مرغ دریایی که بر چوبکی بال می گشاید. بگذار تا ابد اینجا با اشیای ساده بنشینیم؛ این فنجان قهوه، این کارد، این چنگال، اشیا در خودشان، من مرا می سازند...

ببین، زمان دارد حلقه ی عدد را پر می کند؛ دنیا را توی خودش دارد. من عددی را می نویسم و دنیا در حلقه اش گیر می افتد، و من خودم از حلقه بیرونم که حالا وصلش می کنم -این جور- مهرش می کنم و کاملش می سازم. دنیا کامل است و من بیرون از آن گریانم. آه نگذارید باد مرا تا ابد بیرون از حلقه ی زمان براند!