کتاب فلسفه نوشتن

Great Writers on the Art of Fiction: From Mark Twain to Joyce Carol Oates
کد کتاب : 120725
مترجم :
شابک : 978-6226436144
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه نوشتن اثر جیمز دیلی

«نوشتن آسان است. تنها کاری که باید انجام‌دهید این است که کلمات اشتباه را خط بکشید.» جیمز دیلی با این نقل‌ قول زیرکانه و روشنگر از مارک‌ تواین، خوانندگان را به دنیای فریبنده‌ی «فلسفه‌ی نوشتن» دعوت می‌کند. در این گلچین روشنگر، دیلی صدای برخی از بزرگ‌ترین ذهن‌های ادبی قرن گذشته را گرد‌هم می‌آورد و به خوانندگان فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در هنر داستان‌نویسی از چشمان ماهرترین دست‌اندرکاران آن می‌دهد.
‌عنوان‌ «فلسفه نوشتن»، به غنا و تنوع صداهای موجود در صفحات کتاب اشاره می‌کند؛ گلچینی که نسل‌ها و ژانرها را دربر‌ می‌گیرد تا کاوشی جامع از هنر داستان را در اختیار خوانندگان قرار‌دهد. مجموعه دیلی به‌عنوان گواهی بر اهمیت ماندگار داستان‌سرایی به‌عنوان شکلی از هنر و بیان عمل می‌کند و بینش و الهام ارزشمندی را از طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها به خوانندگان ارائه می‌دهد.
نقل قول تواین به‌عنوان مقدمه‌ای مناسب برای موضوعاتی است که در کتاب نفوذ می‌کند؛ چالش‌ها و پاداش‌های فرآیند نوشتن، اهمیت دقت و وضوح در زبان، و تلاش همیشه حاضر برای یافتن کلمات مناسب برای انتقال ایده‌ها و احساسات. یکی از نقاط قوت کتاب در تنوع صداها و دیدگاه‌های آن نهفته‌ است. دیلی نویسندگانی را از سنت‌های ادبی، دوره‌های زمانی و زمینه‌های فرهنگی مختلف گرد‌ هم می‌آورد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا درک وسیع‌تری از هنر داستان و جلوه‌های مختلف آن به دست‌ آورند. از طنز و شوخ‌طبعی تواین گرفته تا بینش‌های وجودی فرانتس کافکا، از نثر تجربی ویرجینیا وولف تا عمق روانشناختی جویس کارول اوتس، کتاب چیزی برای هر خواننده‌ای که علاقه‌مند به هنر داستان‌نویسی است ارائه می‌دهد. مرکز کتاب، کاوش در خود فرآیند نوشتن‌ است؛ اینکه چگونه ایده‌ها تصور می‌شوند، توسعه می‌یابند و به آثار داستانی تبدیل می‌شوند. کتاب دیلی شامل مقاله‌ها، مصاحبه‌ها و نامه‌هایی است که در آن نویسندگان فرآیندهای خلاقانه خود را بازتاب می‌دهند و به خوانندگان نگاهی از پشت‌صحنه به عملکرد درونی نابغه‌های ادبی ارائه می‌دهند. ازطریق این نگاه‌های صمیمی به ذهن نویسندگان بزرگ، خوانندگان به بینش‌های ارزشمندی در مورد شادی‌ها و مبارزات زندگی نویسندگی دست می‌یابند و برای تلاش‌های خلاقانه خود الهام می‌گیرند.
در اصل، «فلسفه نوشتن» فقط کتابی درباره‌ی نوشتن نیست، بلکه تجلیل از تخیل انسان و ظرفیت آن برای خلق جهان‌های زیبایی، حقیقت و معناست. تفسیر روشنگر جیمز دیلی و انتخاب دقیق نوشته‌هایش سفری جذاب به ذهن برخی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های ادبی زمان ما را به خوانندگان ارائه می‌دهد. چه نویسنده، چه خواننده و یا صرفا جویای خرد و الهام باشید، این کتاب نوید می‌دهد که تخیل شما را روشن‌کند و قدردانی شما را از هنر داستان‌نویسی عمیق‌تر کند.

کتاب فلسفه نوشتن