کتاب کوهسار جان

Soul Mountain
کد کتاب : 12073
مترجم :
شابک : 978-9644481758
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 598
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

گائو شینگ جیان برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2000

معرفی کتاب کوهسار جان اثر گائو شینگجیان

در سال 1983 ، نمایشنامه نویس ، منتقد ، نویسنده داستان ، و نقاش گائو شینگجیان به سرطان ریه مبتلا شد و با مرگ قریب الوقوع روبرو شد. اما شش هفته بعد ، یک معاینه دوم نشان داد که سرطان وجود ندارد. گائو در مواجهه با یک محیط فرهنگی سرکوبگر از پکن فرار کرد و سفر 15000 کیلومتری به کوههای دوردست و جنگلهای باستانی سیچوان در جنوب غربی چین را آغاز کرد. نتیجه این سفر حماسی کوهسار جان است.کوهسار جان جسورانه ، ترسناک و غریبانه ، روح انسان را با سرسختی و نجابت غیر متعارف سیراب می کند و از آزادی تخیل برای گسترش مفهوم خود فرد لذت می برد.

کتاب کوهسار جان

گائو شینگجیان
ائو شینگجیان رمان نویس، داستان نویس و نقاش متولد کشور چین و داری ملیت فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۰۰ است.همچنین برای ترجمه (به ویژه برگردان آثار ساموئل بکت و اوژن یونسکو)، فیلم نامه نویسی و کارگردانی نمایش نیز شناخته شده است. او در سال ۱۹۹۸ ملیت فرانسوی را اختیار کرد.
نکوداشت های کتاب کوهسار جان
largest and perhaps most personal work.
بزرگترین و شاید شخصی ترین کار او است.
Publisher's Weekly

Blazing a new trail for the Chinese novel, Gao Xinjian's Soul Mountain combines autobiography, the supernatural, and social commentary.
با شعله ور کردن دنباله جدید برای رمان چینی ، کوهسار جان گائو شینگجیان از زندگی نامه ، تفسیر ماوراء طبیعی و اجتماعی درهم آمیخته است.
Yale Review

قسمت هایی از کتاب کوهسار جان (لذت متن)
میان زرنگی و زیرکی زن و اشتیاق و ولع مرد تعیین این که مسئولیت کدام یک بیشتر است چه سودی دارد؟ شما مردها به هر چه برسید به اش بی اعتنا می شوید . انسان موجود سخت گیری است که به دست خود برای خود رنج و عذاب می تراشد.