کتاب آیین بندگی و دلدادگی

Social and civilizational secrets of prayer
پاره ای از اسرار معرفتی، سلوکی، فردی، اجتماعی و تمدنی نماز
کد کتاب : 120807
شابک : 978-6006375540
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 900
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آیین بندگی و دلدادگی اثر سیدیدالله یزدان پناه

کتاب آیین بندگی و دلدادگی: پاره ای از اسرار معرفتی، سلوکی، فردی، اجتماعی و تمدنی نماز، به قلم سید یدالله یزدان پناه است و توسط سعید هلالیان تحقیق و گردآوری شده است. شریعت اسلامی، عالی ترین و جامع ترین شیوه بسط «توحید» در همه ساحتهای فردی و اجتماعی زندگی را به ارمغان آورده است. در این میان، «نماز» -این رهاورد معراج محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)- محوری ترین تشریع الهی در باب «عمل» است تا آیین بندگی و دلداگی را به بشر آموخته و او را در میدان این سلوک ناب روزانه، به سوی حق تعالی سوق دهد.
در کتاب آیین بندگی و دلدادگی، کوشیده شده تا از آن سو که اسلام جامع بین ملک و ملکوت است، برخی حکمت ها و اسرار معرفتی و دقایق سلوکی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی نماز به دور از پیچیدگی های فنی و اصطلاحات تخصصی تبیین گردیده و در عین حال، عمق و محتوای مباحث نیز در حدّ امکان محفوظ بماند.

کتاب آیین بندگی و دلدادگی

سیدیدالله یزدان پناه
حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه در سال 1342 در شهر آمل متولد و در سال 1361 تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم آغاز نمود. وی فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی(ره) و مددی(دامت برکاته) و دروس معقول را نزد حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی(دامت برکاتهما) آموخت. استاد یزدان پناه از سال 1371 تا کنون به تدریس در حوزه و دانشگاه اشتغال دارد. از ایشان به جز مقالات، کتابهایی منتشر شده که می توان به مبانی و اصول عرفان نظری و حکمت اشراق اشاره نمود. حجت الاسلام وا...
دسته بندی های کتاب آیین بندگی و دلدادگی