کتاب درآمدی به تاریخ فلسفه ی اسلامی

Introduction to the history of Islamic philosophy
کد کتاب : 120837
شابک : 978-6007328132
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 474
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درآمدی به تاریخ فلسفه ی اسلامی اثر نصراله حکمت

در این کتاب، ما پس از نقد وضعیت موجود تاریخ فلسفه اسلامی که بسیار اسفبار است به ترسیم سیمایی مطلوب و مورد نظر، از تاریخ فلسفه اسلامی که بر تفکر و اندیشه مستقل فیلسوفان مسلمان، منطبق باشد، پرداخته‌ایم و پس از آن، تفاوت ساختاری و ماهوی فلسفه اسلامی و فلسفه یونان را نشان داده‌ایم. بنابراین می‌توان گفت که در این کتاب ما پیش‌فرض‌ها، رویکردها، معانی، مفاهیم و اصطلاحاتی را که در نگارش یک تاریخ فلسفه اسلامی درست، به آن‌ها نیاز داریم، مورد بحث قرار داده‌ایم.
بنده با ضرس قاطع اعلام می‌کنم و براساس متن آثار فلاسفه مسلمان، نشان می‌دهم که آنچه در این تاریخ فلسفه، در مورد فلاسفه اسلامی نوشته شده، با صرف نظر از اغراض و نیت‌ها، به هیچ وجه با چهره راستین حکمای مسلمان انطباق ندارد. این تاریخ فلسفه، مسخ فلسفه اسلامی و فیلسوف مسلمان است.(از توضیحات نویسنده)

کتاب درآمدی به تاریخ فلسفه ی اسلامی

نصراله حکمت
نصرالله حکمت فیلسوف، حکیم، عارف، شاعر، سخنران، نویسنده ی برجسته و استاد گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی است. او دارای دکترای فلسفه و درجهٔ علمی استاد است. وی جزو معدود اساتید فلسفه ای است که حوزهٔ تخصّصی اش فلسفه در جهان اسلام است و در عین حال با فلسفهٔ غرب آشنایی دارد. در این زمینه؛ او گاهی به تدریس فلسفهٔ بعد از رنسانس و به طور اخص فلسفهٔ کانت نیز می پردازد.
دسته بندی های کتاب درآمدی به تاریخ فلسفه ی اسلامی