کتاب هم نوایی در پاییز

Quartet in Autumn
کد کتاب : 120853
مترجم :
شابک : 978-6223131004
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هم نوایی در پاییز اثر باربارا پیم

باربارا پیم در رمان «هم نوایی در پاییز» داستان چهار نفر در اواخر میانسالی را روایت می‌کند. ادوین، نورمن، لتی و مارسیا در لندن دهۀ 1970 که تنها نقطه‌ی اشتراک آنها این است که کارمند اداره‌ای هستند و همگی از دردی مشترک در عذاب‌اند: تنهایی.

در این داستان، ادوین، لتی، مارسیا و نورمن که سال‌ها در همان دفتر کار کار کرده‌اند، اساسا چیز مشترک زیادی با یکدیگر ندارند. هر یک از آن‌ها به نحوی عجیب درگیر مشکلاتی هستند و از ارتباط با یکدیگر اجتناب می‌کنند. این یک داستان درباره پیر شدن است که به شکل‌های مختلفی تجربه می‌شود. در این کتاب، چهار شخصیت به سبک باربارا پیم حول یکدیگر می‌چرخند، اما نمی‌توانند به طور کامل و واقعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌ها عادات و ویژگی‌های خاص یکدیگر را می‌شناسند، اما واقعیت و شخصیت واقعی یکدیگر را نمی‌فهمند. و وقتی یکی از آن‌ها به سمت زوال می‌رود، سه نفر دیگر تلاش می‌کنند که به او کمک کنند، اما در نهایت نمی‌توانند کمک زیادی بکنند. این کتاب شاید پیامی بلندآوازه نداشته باشد، اما قطعا بسیار شوخ، مشاهده‌گر و واقعی است.
«هم‌نوایی در پاییز» با طنز ملیح و سیاهش، با خوش‌بینی لجوجانه‌اش، اوج کار هنری درخشان باربارا پیم است. جهان این رمان، که اثری است کلاسیک و نوشتۀ یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌برانگیز‌ترین رمان‌نویسان بریتانیا، هم خارق‌العاده است هم آشنا؛ و به این ترتیب غریب‌ترین وجوه زندگی روزمره را بر ما آشکار می‌کند. اثر هنری‌ای ظریف و نیز پرشکوه...

کتاب هم نوایی در پاییز

باربارا پیم
باربارا پیم نویسندۀ اهل انگلستان بود که در دهۀ ۱۹۵۰ چند رمان در سبک کمدی‌ اجتماعی نوشت. «زنان فوق‌العاده» و «جامِ نعمت» از مهم‌ترین آثار او هستند. پیم تا دهۀ ۱۹۷۰ نویسنده‌ای شناخته‌نشده و قدرنادیده بود و آثارش با تأخیری تقریباً بیست‌ساله مورد توجه واقع شدند.رمان‌های باربارا پیم آثاری هنری‌اند که با اهداف بسیار دقیقی طرح‌ریزی شده‌اند و درک جنبۀ کمدیِ آنها به تشخیص محدودیت‌های زندگی بستگی دارد.پیم رمان‌هایش را د...
نکوداشت های کتاب هم نوایی در پاییز
An exquisite, even magnificent work of art
یک اثر هنری بی نظیر و حتی باشکوه
Observer Observer

The wit and style of a twentieth century Jane Austen
شوخی و سبکی مشابه جین آستن در قرن بیستم
Harpers & Queen

Very funny and keenly observant of the ridiculous as well as the pathetic in humanity
خیلی خنده دار و با دقت در مورد نکته های مضحک و همچنین تراژیک در بشر
Financial Times

قسمت هایی از کتاب هم نوایی در پاییز (لذت متن)
نگاهی به این‎طرف وآن طرف جنگل انداخت و فرش پاییزی برگ های درختان راش جنگل را به یاد آورد و با خودش فکر کرد آیا اینجا از آن جاهایی است که آدم، وقتی زندگی دیگر برایش غیرقابل تحمل می شود، می تواند بیاید و روی زمینش دراز بکشد و خودش را برای مرگ آماده کند.