کتاب بررسی تطبیقی رواداری مذهبی

Comparative study of religious tolerance
در عصر آل بویه و سلجوقیان
کد کتاب : 120862
شابک : 978-6007598108
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 275
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بررسی تطبیقی رواداری مذهبی اثر محمد دهقانی

در سایه رواداری مذهبی و دوری از تعصب است که اندیشه های مختلف و گاهی متضاد اجازه ظهور پیدا می کنند. رواداری عامل پویایی، بالندگی و رشد اندیشه های مختلف است.
رواداری مذهبی در امور سیاسی و حکومتی شرایط خوبی را برای استفاده از اندیشه های مختلف فراهم می آورد و حاکمان در استفاده از نخبگان جامعه فرصت مناسبی را دارا خواهند بود. رواداری مذهبی نسبت به علم و عالم و مراکز علمی و فرهنگی، شکوفایی علمی و فرهنگی و تمدنی را در پی خواهد داشت.
اگر رواداری در تمامی سطوح سیاسی، مذهبی، علمی و فرهنگی نهادینه شود جامعه مسیر ترقی را با بیشترین سرعت و کمترین مانع طی خواهد نمود و در حقیقت به آرمان انسانی نزدیک خواهد شد.

کتاب بررسی تطبیقی رواداری مذهبی

محمد دهقانی
محمد دهقانی نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، روزنامه نگار ایرانی است. او عضو سابق هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران است.در سال ۱۳۴۴ در اراک به دنیا آمد و تحصیلاتش را تا پایان دبیرستان در همین شهر ادامه داد. او دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه چمران اهواز (۱۳۶۷) و کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی مشهد (۱۳۷۳) است. دهقانی دورهٔ دکتری زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۷ به اتمام رساند و پایان نامه ی دکتری خود را با موضوع تاریخ نقد ادبی در ایران و به راهنمای...
دسته بندی های کتاب بررسی تطبیقی رواداری مذهبی