کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

The Freedom to Be Free
  • 10 % تخفیف
    110,000 | 99,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 121107
مترجم : هاجر خرقانی
شابک : 978-6226513531
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر اثر هانا آرنت

«آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر» از هانا آرنت یکی از اثرهای این فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی است. هانا آرنت، فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی آلمانی-آمریکایی بوده است که به علت نظرات و تحلیل‌های خود در مورد قدرت، سیاست، توتالیتاریسم، انسانیت و دیگر مسائل اجتماعی و فلسفی شناخته شده‌است.در این کتاب، هانا آرنت با بررسی مفهوم آزادی و تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها به تحلیلی عمیق از مسائل سیاسی و فلسفی می‌پردازد. او با بیان تفاوت‌ها و تشابهات میان مفاهیم مختلف آزادی، نقدهایی به تصورات سیاسی و ایدئولوژی‌های متداول مطرح می‌کند. هانا آرنت در این اثر به بررسی مفهوم آزادی در مواجهه با قدرت، فشارهای اجتماعی و روابط بشری می‌پردازد و از طریق آن به نقد ساختارهای قدرت و مبانی فلسفی آزادی می‌پردازد.
نوشته‌های آرنت به علت طرز فکر خاص و نوآورانه‌ی خود، بسیاری از مطالعه‌کنندگان و پژوهشگران را جذب کرده و به تحلیل و نقد آثار و ایدئولوژی‌های مختلف سیاسی و فلسفی پرداخته است. این کتاب نیز یکی از نمونه‌های متمیز آثار او است که به تفکر و اندیشه راجع به مفهوم آزادی کمک می‌کند.

کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
قسمت هایی از کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر (لذت متن)
ما که آزادی عمل و کرامتمان را مدیون انقلاب و لذا بنای نهادهای سیاسی کاملا جدید هستیم، باید همواره نقش مهم انقلاب در زندگی ملت ها را به خاطر داشته باشیم. انقلاب چه با ساخت فضایی جمعی برای آزادی به ثمر نشسته باشد و چه برای کسانی که خطرش را به جان خریده یا برخلاف میل و انتظارشان در آن سهیم شده اند یا راه به فاجعه برده باشد، معنایش جامه عمل پوشاندن به یکی از بزرگترین و اساسی ترین امکان های بشری است: تجربه یکتای آزاد بودن برای رقم زدن آغازی نو که نتیجه اش حس غرور از گشودن دروازه های جهان به روی نظم جدید دوران است. سلسله انقلاب ها که خوب یا بدْ تبدیل به مشخصه جهان ما شده اند، همواره فوران آغازهای نو را از دل سیر مستمر و موقت تاریخ به تصویر می کشند.