کتاب داماد یخ زده

Stone Mattress
کد کتاب : 1216
مترجم :
شابک : 978-600-7642-44-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب داماد یخ زده اثر مارگارت آتوود

کتاب داماد یخ زده، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی مارگارت اتوود است که اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید. اتوود در این مجموعه ی شگفت انگیز، به قلمرو تاریک و کابوس واری قدم می گذارد که افسانه سرایانی همچون رابرت لوییس استیونسون، دفنی دو موریه و آرتور کانن دویل، قبل از او در آن به گشت و گذار پرداخته بودند. داستان های فوق العاده جذابی در این مجموعه انتظار مخاطبین را می کشد: یک نویسنده ی داستان های فانتزی که به تازگی همسرش را از دست داده، تلاش می کند تا با کمک صدای شوهر فقیدش از روزی زمستانی و طوفانی جان سالم به در ببرد؛ زنی سالخورده بالاخره می تواند با آدم های کوچکی که دائماً می بیند، ارتباط برقرار کند؛ و زنی که اختلالات ژنتیکی مادرزادی دارد، با خون آشامان اشتباه گرفته می شود. اتوود در کتاب داماد یخ زده، در اوج بازی های کلامی تاریک و سرگرم کننده ی خود قرار دارد.

کتاب داماد یخ زده

مارگارت آتوود
مارگارت آتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا زاده شد. او کودکی خود را در جنگل های شمال کبک در کنار پدرش که یک گیاه شناس بود، گذارند. تجربه ی این نوع زندگی در دوران کودکی، بعدها در آثار آتوود در به کارگیری تعبیرهایی از دنیای جانوران و طبیعت نمود یافت.او تاکنون بیش از ۳۰ کتاب شامل رمان، داستان های کوتاه، شعر و نقد ادبی، تاریخ اجتماعی و کتاب های کودکان را به تألیف رسانده است. آثار او ریشه در رئالیسم سنتی دارند و در نوشته هایش از زن به عنوان شخصیت اصلی استفاده می کند. آتوود در داستان هایش واقعیت های ...
نکوداشت های کتاب داماد یخ زده
Funny, vibrant, terrifying, beautiful, and utterly delightful.
بامزه، سرزنده، ترسناک، زیبا و فوق العاده لذت بخش.
Boston Globe Boston Globe

Astonishing. . . . Powerful.
خیره کننده... قدرتمند.
NPR NPR

Pure, simple and stunning. . . . Endearing, subtle, quite brilliant.
خالص، ساده و حیرت انگیز... دوست داشتنی، پرظرافت و کاملا درخشان.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب داماد یخ زده (لذت متن)
من در آن نور اندک، پوشکین، لرد بایرون و شعرهای جان کیتس را می خواندم. چیزهایی دباره عشق تباه شده، بی اعتنایی و هم چنین شیرینی مرگ آموختم. این افکار برایم آرامش بخش بود. مادرم برایم سیب زمینی، نان و فنجانی خون می آورد و لگن را از اتاق بیرون می برد. زمانی عادت داشت موهایم را شانه بزند، قبل از اینکه مشت مشت بریزند. عادت داشت مرا در آغوش بگیرد و گریه کند، ولی دیگر چنین کاری نمی کند. به جایش سعی می کند هر چه سریع تر از اتاقم بیرون برود. به رغم تلاشی که برای پنهان کردنش دارد، واضح است که از من نفرت دارد. احساس تأسف برای یک نفر، مدت کوتاهی دوام دارد و بعد احساس خواهید کرد که رنج آن ها نوعی ظلم در حق شماست.

این شکستی به درازای یک عمر است: او هیچ وقت آماده نبوده است. اما اگر برای همه چیز آماده باشید، چگونه می توانید شگفتی را تجربه کنید؟ آماده برای غروب خورشید. آماده برای طلوع ماه. آماده برای توفان یخ. چه زندگی یکنواختی خواهد بود.

زیبایی، یک توهم و همچنین یک هشدار است: زیبایی، بخشی تاریک دارد، درست مثل پروانه های سمی.