کتاب نمادپردازی، امر قدسی و هنر

Symbolism, the Sacred and the Arts
کد کتاب : 12600
مترجم :
شابک : 9786002531551
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نمادپردازی امر قدسی و هنرها
Symbolism, the Sacred and the Arts
کد کتاب : 12245
مترجم :
شابک : 9789644486005
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نمادپردازی، امر قدسی و هنر اثر میرچا الیاده

نمادهای دینی از حقیقت وجود الهام می‌گیرند. این نمادها به نوعی زبانی قلمداد می‌شوند که از ذهنی استفاده می‌کنند و تفکر منسجم و روشنی درباره وجود و عالم هستی را نشان می‌دهند. این نمادها جهان ساده‌ای از تفکر ابتدایی را برای ما آشکار می‌سازند، به این معنا که کلمات و واژگان ذهنی هنوز شکل نگرفته‌اند. به عنوان مثال، واژگان معرّف "صیرورت" در تاریخ بسیار دیر به وجود آمدند و تنها در برخی زبان‌های فرهنگ‌های متمدن و پیشرفته نظیر سنسکریت، یونانی و چینی شکل گرفتند. اما نمادها و اساطیر مرتبط با "صیرورت" در سطح ابتدایی فرهنگ ریشه‌دارند.

تصاویری همچون حلزونی، مارپیچی، نور از تاریکی، مراحل و دوره‌های گردش ماه، موج، و غیره، باورهای مرتبط با حرکت، چرخه و گذر زمان، گذار از یک حالت وجود به دیگری (مثلا از "شکل نگرفته" به "شکل گرفته" یا به عبارتی از تاریکی به نور) را نمایان می‌سازند. نمادها و اساطیر مربوط به "صیرورت" ساختاری قمری و چرخشی دارند که از چرخش و حرکت منحصربه‌فرد ماه الهام گرفته شده‌اند و به طور دائمی اموری چون زمان و چرخه‌های کیهانی را نمایش می‌دهند.

کتاب نمادپردازی، امر قدسی و هنر

میرچا الیاده
الیاده در ۱۹۶۴ از طرف دانشگاه شیکاگو به اعطای عنوان استاد خدمات ممتاز سیول ال. آیوری مفتخر شد و در ۱۹۶۶ دکترای افتخاری دانشگاه ییل را دریافت کرد. دریافت مدال طلای جایزه فرهنگ مسیحی از طرف دانشگاه ویندسور کانادا و دریافت دکترای افتخاری از ریپون کالج در ۱۹۶۹ و به عضویت درآمدن در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۷۰ از دیگر افتخارات علمی اوست. الیاده از ۱۹۷۰ به بعد دکترای افتخاری از دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی متعددی را دریافت کرد. برخی از آن ها عبارتند از: کالج بوستون (۱۹۷۱)، کالج حقوق سیل فیلادلفیا (...
دسته بندی های کتاب نمادپردازی، امر قدسی و هنر