کتاب فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی

Makateb Zaban Shenasi
فرهنگنامه زبان شناسی(5)
کد کتاب : 122527
شابک : 978-9644042713
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 426
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی اثر محمد راسخ مهند

در یکصد سال گذشته علم زبان‌شناسی در مفهوم جدید، علمی است جدید و نوپا؛ اما تحقیقات و بررسی‌های مربوط به زبان‌شناسی قدمتی بیش از چند قرن قبل از میلاد را دارد. در این علم به نقد و بررسی قالب‌هایی چون صرف، نحو، آواشناسی، واج‌شناسی، معناشناسی، کاربردشناسی، تحلیل گفتمان، زبان‌شناسی تاریخی-تطبیقی و… پرداخته می‌شود.

کتاب فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی

محمد راسخ مهند
محمد راسخ مهند (متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۲ در همدان) زبان‌شناس ایرانی و استاد تمام گروه زبان‌شناسی دانشگاه بوعلی سینا است. حوزه پژوهش‌های او شامل نحو، دستور زبان فارسی، زبان‌شناسی شناختی، گونه‌شناسی زبان و تحلیل کلام است. او همچنین سردبیری نشریهٔ پژوهش‌های زبان‌شناسی تطبیقی را بر عهده دارد. راسخ مهند در دوازدهمین جشنواره نقد کتاب، به‌عنوان برگزیدهٔ بخش زبان‌شناسی شناخته شد.محمد راسخ مهند در سال ۱۳۵۲ در همدان متولد شد. پس از طی دوره کارشناسی مترجمی زبان...
دسته بندی های کتاب فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی
قسمت هایی از کتاب فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی (لذت متن)
فرهنگ توصیفی مکاتب زبان شناسی تلاشی است برای معرفی مکاتب، نظریه پردازان، نظریه و دیدگاه های مختلف در علم زبان شناسی و علوم وابسته. در این کتاب مهم ترین نظریه ها و نظریه پردازان زبان شناسی به صورت مختصر معرفی شده اند و تاثیری که هریک در این علم داشته اند به تصویر کشیده شده است. مهم ترین منابع مرتبط با هر یک نیز معرفی شده است. آشنایی با این مکاتب و دانشمندان این علم برای هرکسی که به مباحث مرتبط با زبان علاقه دارد مفید و لازم است. مخاطبان اصلی این کتاب دانش پژوهان، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به رشته های زبان شناسی، زبان وادبیات فارسی، آموزش زبان، روان شناسی، جامعه شناسی و علوم اجتماعی می باشند… .