کتاب شمنیسم

Schamanismus
درمانگران ، روح ها ، آیین ها
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 122545
مترجم :
شابک : 978-9642442058
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شمنیسم اثر کلاوس مولر

شمنیسم اساسا یکی از کهن‌ترین شیوه‌های درمانگری انسان است که بر پایه توانایی شمن در ایجاد خلسه و وساطت میان انسان‌ها، طبیعت و روح‌ها شکل گرفته است. شمنان در جوامع خود، فراتر از جادودرمانگران سنتی، نقش‌هایی چون پیشگو، روحانی، حافظان ادبیات شفاهی و حکیمان و عارفانی آگاه نیز داشته‌اند.
نویسنده در این کتاب پدیدۀ شمنیسم را بر پایۀ پژوهش‌های موثق علمی به گونه‌ای همه‌جانبه و به دور از اطناب تشریح می‌کند. مترجم در مقدمه به مسألۀ حضور یا عدم حضور شمنیسم در قلمرو فرهنگی ایران پرداخته و برخی نظرات و زمینه‌های موجود برای پژوهش‌های بیشتر در این حوزه را یادآور شده است.
کتاب علاوه بر دوستداران مطالب فرهنگی برای طیف گسترده‌ای از پژوهشگران و دانشجویان علوم‌انسانی، به‌ویژه علاقه‌مندان به مطالعات ادیان، انسان‌شناسی، شاخه‌های گوناگون ایران‌شناسی و همچنین روان‌شناسی و پزشکی مطالب ارزنده‌ای دربر دارد.

کتاب شمنیسم

کلاوس مولر
کلاوس ای. مولر (زاده ۶ ژانویه ۱۹۳۵ در دورتموند؛ † ۱۵ مه ۲۰۲۱) یک قوم شناس آلمانی بود.کلاوس ای. مولر در رشته موسیقی و مطالعات تئاتر، فلسفه، کارگردانی اپرا، قوم شناسی و ترک شناسی با تخصص در مطالعات اسلامی و مغولی تحصیل کرد. مولر از سال 1971 تا زمان بازنشستگی در سال 2004، استاد قوم شناسی در دانشگاه فرانکفورت بود. تا سال 2004 او همچنین عضو موسسه مطالعات فرهنگی اسن در مرکز علمی نوردراین-وستفالن و کالج علوم هانسیتیک در دلمنهورست بود.